تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8
رئیسی مطرح کرد:

قارچ سفیدک چالش پرورش دهندگان میگو در شرق هرمزگان

  • کد خبر : 25853
  • 13 بهمن 1399 - 12:06
قارچ سفیدک چالش پرورش دهندگان میگو در شرق هرمزگان
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی برخی از مزارع پرورش میگو در شرق استان هرمزگان با قارچ سفیدک مواجه شده‌اند که نگرانی و زیان مالی بسیار زیادی را برای فعالان در این بخش به همراه داشته است.

به گزارش هرمزگان امروز حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص مشکلات پرورش دهندگان میگو در شرق استان هرمزگان، گفت: پرورش میگو یکی از استعدادها و ظرفیت‌های شرق استان هرمزگان محسوب می‌شود و افراد زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه پرورش دهندگان میگو در شرق استان هرمزگان با مشکلات بسیار زیادی روبه رو هستند، ادامه داد: سیکل واگذاری مزارع به پرورش دهندگان میگو طولانی شده و لارو نیز به میزان کافی در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

حسین رئیسی با تاکید بر اینکه لارو میگوی موجود، نیاز کشور را تامین نمی‌کند و توان تولید به میزان کافی وجود ندارد، عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی برخی از مزارع پرورش میگو در شرق استان هرمزگان با قارچ سفیدک مواجه شده‌اند که نگرانی و زیان مالی بسیار زیادی را برای فعالان در این بخش به همراه داشته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقداماتی در زمینه مقابله با قارچ سفیدک میگو صورت گرفته اما نمی‌تواند از شیوع آن جلوگیری کند، گفت: راه کار اصولی جلوگیری از شیوع قارچ سفیدک در مزارع پرورش میگو جلوگیری از توزیع لاروهای مولد آلوده و نامرغوب است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.