تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
4

بی‌توجهی به اقدامات ملموس و موثر برای کاهش آلودگی هوا/ نگاه مسئولان به محیط زیست باید اصلاح شود

  • کد خبر : 47893
  • 25 دی 1402 - 15:15
بی‌توجهی به اقدامات ملموس و موثر برای کاهش آلودگی هوا/ نگاه مسئولان به محیط زیست باید اصلاح شود

به گزارش هرمزگان امروز،

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک با بیان اینکه در اغلب حوزه‌ها انباشت قوانین داریم و متاسفانه به اجرای قانون توجهی نمی‌شود، گفت: اجرای قوانین نیازمند عزم جدی مسئولان است و نگاه مدیران و مسئولان به محیط زیست باید اصلاح شود.

حسین رئیسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تداوم آلودگی هوا در پایخت، گفت: آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی از مشکلات دیرینه‌ای است که کشور به ویژه کلانشهرها با آن مواجه هستند.

وی  با بیان اینکه آلودگی هوا خسارت های جبران ناپذیری را به کشور وارد می کند و و علاوه بر تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات، آسیب های جدی را برای سلامت مردم به همراه دارد، افزود: متاسفانه شاهد انجام اقدامات ملموس و موثر برای کاهش آلایندگی هوا توسط مسئولان مربوطه نیستیم در حالی که سلامت مردم در معرض تهدید است.

نماینده مردم میناب در مجلس یازدهم، انتقال برخی صنایع از کلانشهرها به دیگر نقاط کشور را از جمله اقدامات موثری دانست که برای کاهش آلودگی باید مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد و گفت: همچنین گسترش و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروها شاه کلید کاهش این معضل بوده و استفاده کمتر از خودروهای شخصی و گسترش فضای سبز در کلانشهرها از جمله هم باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیسی با یادآوری نقش موثر واحدهای صنعتی و مازوت سوزی در ایجاد آلاینده های زیست محیطی تاکید کرد در حالی که سال ها این عوامل به عنوان مهمترین عوامل موثر در آلایندگی هوای کلانشهرها به ویژه پایتخت مطرح می شود اما متاسفانه شاهد اقدامات موثری برای مدیریت آنها نیستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک تصریح کرد: در اغلب حوزه ها انباشت قوانین داریم اما متاسفانه به اجرای آنها توجهی نمی شود و در این رابطه نیازمند عزم جدی مسئولان هستیم البته نظارت های مجلس بر اجرای قوانین هم باید تشدید و در کنار  توجه به نظارت ها و فرهنگ سازی، نگاه مدیران و مسئولان به محیط زیست اصلاح شود و اهمیت این موضوع را درک کنند./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=47893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.