تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
7
رئیسی:

تفویض اختیار به استانداران برای حل بروکراسی‌های اداری ضروریست

  • کد خبر : 23224
  • 11 آذر 1399 - 12:34
تفویض اختیار به استانداران برای حل بروکراسی‌های اداری ضروریست
نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فردی بخواهد کسب و کاری را راه اندازی کند سنگ اندازی‌هایی در این مسیر از سوی ادارات انجام می‌شود که باید زمینه تسهیل این مهم فراهم شود.

به گزارش هرمزگان امروز، حسین رئیسی با اشاره به بروکراسی اداری حاکم بر نظام اداری کشور و لزوم مرتفع سازی این موضوع گفت: راه اندازی بسیاری از مشاغل نیازی به اخذ مجوز ندارند و اگر شخصی بخواهد در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند به نحوی عمل می‌شود که حتما باید از یک دستگاه اجرایی مجوزی را اخذ نماید که رفع چنین وضعیتی، تسهیل کننده خواهد بود.

نماینده مردم میناب و رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه‌هایی که مسئول صدور مجوزها هستند نباید سختگیرانه عمل کنند؛ متاسفانه بسیاری از ارگان‌ها سنگ اندازی‌هایی را در این راستا ایجاد می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید استعلامات گسترده برای یک مجوز ساده برداشته شود و همچنین با فعال شدن شورای اشتغال استان‌ها در زمینه صدور جوازها گام‌های مناسبی برداشته شود.

اختیارات استانداران بسیار اندک است

رئیسی به تفویض اختیار به استانداران اشاره کرد و گفت: اختیارات استانداران بسیار اندک بوده و فقط ۱۴ درصد بودجه در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و مابقی آن در دست وزارتخانه‌هاست که با چنین مدل توزیعی امکان رفع مشکلات وجود ندارد و شاهد بی عدالتی هایی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: استاندار پاسخگوی همه مسائل استان بوده، اما در زمینه بسیاری از موضوعات اختیار کافی را ندارد و بایستی تفویض اختیار به استانداران افزایش پیدا کند که بتوانند نقش مهمی را در رفع مشکلات مردم ایفا کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.