تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
6

تدوین سند راهبردی قرآن و عترت و تشکیل مجمع خیرین قرآنی هرمزگان

  • کد خبر : 24239
  • 03 دی 1399 - 12:22
تدوین سند راهبردی قرآن و عترت و تشکیل مجمع خیرین قرآنی هرمزگان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تدوین سند راهبردی قرآن و عترت و تشکیل مجمع خیرین قرآنی هرمزگان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز ، رضا کمالی زرکانی در نشست با هیات مدیره اتحادیه تشکل ها و موسسات قرآن و عترت هرمزگان ضمن تاکید بر جایگاه ویژه این موسسات در ترویج قرآن کریم در سطوح مختلف جامعه، بر تدوین سند راهبردی قرآن و عترت تاکید کرد.

وی موسسات قرآنی را حلقه ارتباطی و اجرایی برنامه های قرآنی در استان دانست و بیان کرد : تجمیع موسسات قرآنی در هرمزگان که با هدف هم افزایی ، اقتصاد مقاومتی و افزایش و کیفیت محصولات قرانی صورت گرفت نشانه همبستگی ، تعامل سازنده و توانمندی این موسسات است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تشکیل مجمع خیرین قرآنی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت : رویکرد مردمی فعالیت های قرآنی و دینی یک راهبرد بنیادی و اساسی است و در این راستا تشکیل مجمع خیرین قرآنی می تواند در ساختارمند کردن حمایت ها ، بهبود فعالیت ها و گسترش برنامه ها در مناطق کمتر برخوردار بسیار موثر باشد.

کمالی زرکانی بر امتزاج جامعه علمی و جامعه قرآنی تاکید کرد و افزود : سوق دادن فعالیت های قرآنی به سمت جامعه علمی باعث تحول و به روز رسانی اطلاعات و بالا بردن ضریب نفوذ برنامه های قرآنی خواهد شد.

وی لازمه تدوین سند راهبردی قرآن و عترت را شناخت دقیق وضعیت موجود دانست و گفت : تشکیل تیمی کارآزموده از حوزه های دینی و بخش های علمی می تواند در بررسی وضعیت موجود و اتخاذ راهکارهای لازم و کارا در جهت ایجاد مسیر درست و صحیح برای آینده فعالیت های قرآنی در آینده موثر باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ظرفیت های قرآنی هرمزگان را بسیار خوب و قابل توجه دانست و عنوان کرد : هرمزگان از جایگاه و مرتبه خوبی در قرآن آموزی در سنین مختلف و همچنین از موسسات غنی و مربیان حاذق برخوردار است و تجمیع و تبادل این تجربیات باید در اولویت قرار گیرد.

رضا کمالی زرکانی اضافه کرد : جهت تدوین سند راهبردی قرآن و عترت هرمزگان ، سندهای بالادستی خوبی همچون سند منشور قرآنی ، سند آموزش و ترویج و سند پژوهشی وجود دارد و در این راستا باید به تربیت نیروی انسانی حاذق ، راهکارهای توسعه قرآنی در جامعه و به ویژه نسل جوان ، متناسب بودن راهکارها با شرایط استان ، قابلیت اجرایی داشتن ، در دسترس بودن برای همگان و مهمتر از همه سوق دادن جامعه به سمت تفکر و تدبر در قرآن و … توجه ویژه شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24239
  • منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.