تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

آخرین اخبار

ترویج فرهنگ سلامت یک وظیفه همگانیست نبی اله رشنو مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، شهرام الهیاری رئیس گروه پیشگیری؛ پیشبینی و هشدار دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، مهدی تیموری آشتیانی کارشناس پیشگیری؛ پیشبینی و هشدار دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به همراه اسد پور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، روح‌الله رمضان‌پور رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از قرنطینه حفظ نباتات در اسکله باهنر و بندر شهید رجایی بازدید کردند. جشن خانوادگی روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد اهم اقدامات منطقه حفاظت شده گنودر گرامیداشت هفته زمین پاک پیام مهندس حسینی به مناسبت روز جهانی قدس قشم به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد آیین کلنگ‌زنی پارک «کاکا و دادا» در شهر بندرعباس

2

پیش‌بینی عرضه حداقل ۲۵ هزار عنوان کتاب برای نمایشگاه بندرعباس/ هرمزگان میزبان ۴ برنامه فرهنگی است

  • کد خبر : 49490
  • 15 بهمن 1402 - 12:05
پیش‌بینی عرضه حداقل ۲۵ هزار عنوان کتاب برای نمایشگاه بندرعباس/ هرمزگان میزبان ۴ برنامه فرهنگی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در بخش پایانی این نشست خبری از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت و افزود: این جشنواره از ۱۷ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در کنار سینمای ستاره شهر بندرعباس با دبیری ابوذر نوروزی نژاد برگزار خواهد شد.

به گزارش هرمزگان امروز ، اسمعیل جهانگیری یکشنبه در نشست خبری رونمایی پوستر هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان، گفت: در کمتر از ۲۰ روز، میزبان ۴ رویداد ملی فرهنگی در استان هستیم.وی افزود: جغرافیای فرهنگی ما خیلی گسترده‌تر از جغرافیای سیاسی است و آن را به هم‌دلی، همنوازی و همنوایی برای موفقیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب ارتباط داد.

جهانگیری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای بهار فرهنگی و هنری هرمزگان، نمایشگاه بزرگ کتاب است که از ۲۱ تا ۲۷ بهمن در محل نمایشگاه دائمی بندرعباس در مکانی به مساحت ۶ هزار متر مربع برگزار می‌شود.

او با اذعان به اینکه آخرین دوره نمایشگاه در سال ۱۳۹۸ برگزار شد و ویروس کرونا نمایشگاه‌ها را به مدت ۴ سال تعطیل کرد، ادامه داد: پس از نمایشگاه کتاب تبریز در آذربایجان‌شرقی، هرمزگان دومین استانی است که نمایشگاه کتاب برگزار می‌کند.

جهانگیری اضافه کرد: علی‌رغم اینکه استان دیگری مجوز برگزاری نمایشگاه کتاب نگرفته است اما ما در استان دو نمایشگاه بزرگ کتاب برگزار می‌کنیم. بنابراین با توجه به فصل گردشگری در کیش، نمایشگاه از ۲۸ بهمن‌ماه از بندرعباس به این جزیره زیبا خواهد رفت.

این مسئول در خصوص ساختار نمایشگاه به لحاظ فروش نیز گفت: شیوه پیشین تغییر کرده است. دیگر مثل قبل، بانک عامل در نمایشگاه مستقر نمی‌شود بلکه الان هر شخصی که وارد نمایشگاه می‌شود به ازای هر کد ملی ۳۰ درصد تخفیف خرید تا سقف یک میلیون تومان دارد. اگر کسی نیز بیش از یک میلیون خرید داشته باشد بدون سقف از تخفیف ۱۰ درصدی بهره خواهد برد و همچنین حداقل ۵۰۰ هزارتومان برای خبرنگاران یارانه خواهیم داد.

یک میلیارد تومان تخفیف وزارت فرهنگ و ارشاد برای این نمایشگاه است

جهانگیری با اشاره به اینکه یک میلیارد تومان تخفیف وزارت فرهنگ و ارشاد برای این نمایشگاه است در زمینه تسهیل در خرید اذعان داشت: به فراخور مراجعه کنندگان چند صندوق فروش داریم تا شاهد ازدحام و ترافیکی نباشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان همچنین گفت: تاکنون ۳۵۰ ناشر در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و طبق پیش بینی حداقل ۲۵ هزار عنوان کتاب، با شمارگان ۱۶۵ هزار جلد، در ۴ بخش عمومی (روان شناسی، تاریخ، جغرافیا و …)، کودک و نوجوان، دانشگاهی و کمک آموزشی به صورت جزیره‌ای برگزار می‌شود و این آمار امکان افزایش دارد زیرا از ۳۲ ناشر در استان فعلاً ۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و ناشر استانی نیز تا ۱۸ بهمن امکان ثبت‌نام دارند.

جهانگیری از قابلیت دیگر نمایشگاه کتاب امسال گفت و توضیح داد: در این نمایشگاه، حدود ۱۵ نفر مشاوره تخصصی از خانه کتاب حضور خواهند داشت که ضمن مشاوره از مراجعه کنندگان نیز در خصوص موضوع، انتخاب و … پشتیبانی خواهند کرد.

هرمزگان میزبان ۴ برنامه فرهنگی است/ پیش‌بینی عرصه حداقل ۲۵ هزار عنوان کتاب برای نمایشگاه بندرعباس

وی گفت: نمایشگاه در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و در نوبت بعدازظهر از ۱۶ تا ۲۱ با خدمات‌رسانی ۱۳۰ نفر عوامل به روی علاقه‌مندان باز است و امکان تمدید در نوبت بعداز ظهرها نیز بنابر استقبال مردم وجود دارد.

او با تاکید بر برگزاری بخش‌های جنبی نمایشگاه ادامه داد: شب‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها، حضور باشگاه کتابخوانی، برنامه‌های کودک و نوجوانان، رونمایی کتاب مولفان استان، جلسات نقد و بررسی کتاب مولفان هرمزگان، نشست‌های تخصصی فرهنگی، شب های شعر، تجلیل از پیشکسوتان، فعالان و مروجان و همچنین غرفه مطبوعات خواهیم داشت.

او در ادامه اضافه کرد: سامانه فروش برخط نیز راه‌اندازی خواهد شد و مردم از هرجای کشور می‌توانند کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند اما برای کدهای پستی غیر از هرمزگان، یارانه ۱۰ درصدی ناشر در نظر گرفته‌ایم اما نشانی کدپستی هرمزگان شامل ۳۰ درصد تخفیف خواهد شد و هزینه پست را دولت می‌پردازد.

بندرلنگه میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر خبر داد و گفت: این جشنواره از ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سالن گوهر بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در جشنواره موسیقی بومی استان، هنرمندان شهرستان‌های بندرعباس، بشاگرد، رودان، جاسک، حاجی‌آباد و بندرلنگه و جزیره هرمز، هنرنمایی خواهند کرد.

در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، ۴۲ نمایش خواهیم داشت

جهانگیری در ادامه از چهل ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت و افزود: این جشنواره از ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز در سینما ستاره جنوب و ستاره شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۶ فیلم از فیلم هایی که در سطح ملی و بین المللی اکران می‌شود، از ساعت ۱۷ تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه در سه سانس اکران می‌شود و در مجموع طی یک هفته ۴۲ نمایش خواهیم داشت.

او همچنین افزود: در کنار این جشنواره، نقد و بررسی کارشناسان و صاحب نظران سینما را خواهیم داشت که بعد از اتمام فیلم در فضای رسانه‌ای برگزار می‌شود و احتمال دارد این رویداد با حضور کارگردان و تهیه کنندگان فیلم‌ها برگزار شود.

این مقام مسئول مژده داد در صورت به ثمر نشستن رایزنی‌ها، فیلم‌های کودک در نوبت صبح به صورت رایگان اکران شود و مخاطبان می‌توانند از طریق گیشه‌ها یا برخط بلیط تهیه کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری کتاب مبنی بر حضور فیلم‌های هرمزگانی در این جشنواره گفت: متاسفانه در این جشنواره از هرمزگان هیچ فیلمی نداریم.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در بندرعباس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در بخش پایانی این نشست خبری از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت و افزود: این جشنواره از ۱۷ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در کنار سینمای ستاره شهر بندرعباس با دبیری ابوذر نوروزی نژاد برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست خبری نیز از پوستر هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان به دست اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام استان ومحمد میردادی معاون فرهنگی این اداره‌کل با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=49490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.