تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8
رئیسی:

بزرگترین بندر تجاری کشور در جاسک ایجاد می شود

  • کد خبر : 25748
  • 11 بهمن 1399 - 12:37
بزرگترین بندر تجاری کشور در جاسک ایجاد می شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از احداث بزرگترین بندر تجاری کشور در جاسک خبر داد و گفت: احداث این بندر می‌تواند صادرات و مبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس را تسهیل کند.

به گزارش هرمزگان امروز حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به ایجاد بزرگترین بندر تجاری کشور؛ در محدوده شهرستان جاسک، گفت: در راستای توسعه بندر مکران پروژه بزرگترین بندر تجاری کشور در ۶۵ کیلیومتری شهر جاسک و در منطقه کوه مبارک احداث خواهد شد.

نماینده مردم میناب، جاسک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی به استقرار صنعت نفت در بندر بزرگ تجاری جاسک، تصریح کرد: بندر جاسک علاوه بر اینکه محل تولید کالاهای صنعتی می‌شود با راه اندازی پالایشگاه ‌های جدید و پایانه صادرات نفت، محلی برای تولید محصولات پتروشیمی خواهد بود از طرفی هم صادرات محصولات کشاورزی تولیدی در حوزه شرق هرمزگان و به ویژه شهرستان جاسک و اطراف را پوشش داده و تسهیل خواهد کرد.

حسین رئیسی، ادامه داد: احداث این بندر می‌تواند ترانزیت کالا و انتقال مسافر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را بهبود ببخشد و همچنین به دلیل نزدیکی این بندر با بندر قابوس در عمان، مراودات دو کشور راحتر و ارزان‌تر شده و یقینا تاثیر بسیاری در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی این بندر اجرا نشده است، از این رو پس از تکمیل مطالعات در سال آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.