تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

اقدام ده درصد مردم هرمزگانی برای دریافت کارت هوشمند ملی خود

  • کد خبر : 11337
  • 20 آبان 1398 - 13:38
اقدام ده درصد مردم هرمزگانی برای دریافت کارت هوشمند ملی خود

ده درصد از جمعیت واجد شرایط ثبت نام کارت هوشمند ملی در استان هرمزگان تاکنون نسبت به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی اقدام ننموده اند.

به گزارش هرمزگان امروز: داوید صادقی ، مدیرکل ثبت احوال استان ضمن اشاره به ویژگی های کارت هوشمند ملی اذعان داشت: کارت هوشمند ملی می‌تواند به عنوان یک کلید ورود اطلاعات مناسب برای کاربردهایی مانند هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی مورد استفاده قرار گیرد و با ارائه سه کاربرد اصلی «شناسایی»، «تصدیق هویت» و «امضای دیجیتال» این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان خاطر نشان کرد: : در حال حاضر ۹۰ درصد از افراد واجد شرایط در استان موفق به ثبت نام و یا دریافت کارت هوشمند ملی شده اند که انتظار می رود ده درصد باقی مانده جمعیت واجدان شرایط نیز در اسرع وقت نسبت به درخواست صدور کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند

وی در ادامه یادآور شد: مهلت اعتبار کارت های شناسایی ملی قدیمی به پایان رسیده، از تاریخ یکم خردادماه ۹۸ ارائه هر گونه خدمت در دستگاه های اجرایی نیازمند ارائه کارت هوشمند ملی است.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان یادآور شد: انجام کلیه امور اداری، بانکی و تصدیق هویت منوط به ارائه کارت هوشمند ملی و یا رسید ثبت نام مهمور با ارائه اصل شناسنامه می باشد ولذا برای اینکه شهروندان در ارائه خدمات اداری با مشکل مواجه نگردند، توصیه و تاکید می گردد افرادی که تاکنون کارت هوشمند ملی دریافت ویا درخواست ننموده اند، سریعا نسبت به انجام این مهم اهتمام ورزند.

داوید صادقی همچنین خاطر نشان کرد:متاسفانه تعداد قابل توجهی از شهروندان نیز علی رغم صدور و چاپ کارت تاکنون برای دریافت آن به آدرس هایی که در پیامک های ارسالی به آنها اعلام شده مراجعه نکرده اند، که در صورت عدم مراجعه و امحای کارت، باید مجددا نسبت به طی مراحل ثبت نام اقدام و متحمل هزینه و زمان مجدد خواهند شد.

وی در ادامه یادآور شد:در حال حاضر ۲۸۰ ایستگاه کاری ثبت نام کارت هوشمند ملی در استان فعال است که واجدان شرایط می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی سازمان ثبت احوال کشور به آدرس www.ncr.ir پس از ثبت نام اولیه نسبت به تکمیل ثبت نام، به مراکز مذکور مراجعه کنند

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.