تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
5

آنچه در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست

  • کد خبر : 24878
  • 18 دی 1399 - 12:47
آنچه در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین رونمایی کتاب « گوهری در صدف انقلاب » مجموعه آثار شاعران استان هرمزگان در رثای شهید قاسم سلیمانی گفت : آنچه در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست .

به گزارش هرمزگان امروز رضا کمالی زرکانی در این مراسم که همراه با اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس بود افزود : خداوند فرهنگی‌ترین و عمیق ترین سوگند خود را قلم قرار داده است، لذا قلم به عنوان یک اثر جاودانه از اثرگذاری زیادی برخوردار است.

وی در این رابطه به روایت‌گری واقعه عاشورا از زبان حضرت زینب(س) اشاره کرد و بیان داشت: امروز هر آنچه از رشادت‌ها و قهرمانی‌ها و پهلوانی‌ها به ما رسیده است را مدیون قلم نویسنده توانا ، شاعر و محققان توانمند هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: برای معرفی قهرمانان خود نیاز به جوانانی داریم که قلم به دست دارند و شاعران یکی از این قلم به دستان تاثیرگذار هستند.

کمالی‌زرکانی با اشاره به اهمیت قهرمان‌سازی و شهرت‌سازی درجامعه بیان داشت: در تمام فیلم‌های آمریکایی قهرمان‌ داستان‌ها افرادی بی‌خانواده و قصی‌القلب هستند درواقع هیچ‌کدام از این شهرت‌سازی ها جنبه حقیقت ندارند و داستان‌هایشان واقعی نیستند درحالی که در جامعه ما قهرمانان زیادی داریم که باید آن‌ها را مشهور کرد.

وی از شهید سلیمانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان راستین در این کشور نام برد و افزود: اگر می‌خواهیم قهرمان‌هایمان را مشهور کنیم باید با زبان هنر این الگوهای راستین را به جوانان و نسل‌های آینده معرفی کنیم.

در این مراسم کتاب « گوهری در صدف انقلاب » توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ،جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) و رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان رو نمایی شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24878
  • منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.