تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
11

گروه دنگ شو در بندرعباس کنسرت اجرا می کند

  • کد خبر : 406
  • 11 مرداد 1395 - 11:58
گروه دنگ شو در بندرعباس کنسرت اجرا می کند

هزینه ی تهیه ی بلیت این برنامه از ۴۰ هزار تومان شروع و به ۱۰۰ هزار تومان می رسد.

به گزارش هرمزگان تودی کنسرت گروه دنگ شو ۲۸ مرداد ماه در بندرعباس برگزار می شود.تهیه کننده ی این مراسم زمان برگزاری این کنسرت را ۲۸ مرداد ماه و در ساعت ۲۲ عنوان کرده.این برنامه در تالار آوینی بندرعباس برگزار خواهد شد.دنگ شو نام گروه موسیقی که در ایران شکل گرفت و ژانر موسیقی آن ترانه‌های فولکلور با ویرایش امروزی است.

هزینه ی تهیه ی بلیت این برنامه از ۴۰ هزار تومان شروع و به ۱۰۰ هزار تومان می رسد.

سال ۱۳۸۳، ایدهٔ تشکیل یک گروه موسیقی با نگرش تازه به ترانه‌های ایرانی و موسیقی مردمی ایران،رضا شایا و طاها پارسا – دو برادر ایرانی را بر آن داشت که مطالعات و جستجوهای خود را در این زمینه، در کنار فعالیت‌های اصلی خود، آغاز کنند. در آن زمان رضا شایا دانشجوی رشتهٔ حقوق بود و طاها پارسا پس از به پایان رساندن درس خود در طراحی شهری به صورت حرفه‌ای مشغول ساخت فیلم و دیگر فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی بود.

سال ۱۳۸۵، کامل تر شدن ایده‌ها منجر به انتخاب نام و ثبت رسمی دنگ شو به عنوان گروه موسیقی گردید. در سال ۱۳۸۶،  نخستین کنسرت رسمی گروه در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد که با استقبال ویژه شنوندگان و مطبوعات روبرو شد. در سال ۱۳۸۷ ضبط اولین آلبوم رسمی گروه در تهران آغاز شد و هم‌زمان، دنگ شو به برگزاری اجراها، حضور در مجامع هنری و فستیوال‌ها مبادرت می‌ورزید.

در سال ۱۳۸۹ اولین آلبوم رسمی گروه به نام ” شیراز چل ساله ”  منتشر شد. استقبال ویژه شنوندگان از اولین آلبوم گروه دنگ شو در سرتاسر جهان و در خواست برای بر گزاری کنسرت، موجب شد دنگ شو تور دور دنیای “شیراز چل ساله ” را از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز کند. دنگ شو از ابتدا، با ساخت موسیقی متن فیلم، با سینما در ارتباط بوده است. تا پایان سال ۱۳۸۹، چند فیلم ایرانی و غیر ایرانی با موسیقی دنگ شو روی پرده سینماها رفته است و یا از تلویزیون پخش شده است.

موسیقی‌ گروه دنگ شو نگاهی‌ تازه به نغمه‌های بومیِ شرقی‌ و به خصوص خاور میانه دارد. ساز‌هایِ اصلی‌ِ گروه سکسفن، پیانو، تنبک، کنتر بس، درامز هستند که با آواز و ساز‌های دیگر نیز همراهی می‌‌شوند.دنگ شو در سال ۲۰۰۷ به صورتِ رسمی‌ با اجرا در تهران فعالیت خود را آغاز کرد. از همان ابتدا مورد توجه شنوندگان و مطبوعات قرار گرفت . در سال ۲۰۰۸ با اجرا برای پادشاه تایلند به مناسبت سالِ جهانی‌ مولانا از طرف یونسکو ، دامنه کار خود را به بیرون از ایران گسترش داد. در ادامه این راه  در فستیوال زمستانی سارایوو و  در جشن دوسالانه موزه‌ لکما در ایالت کالیفرنیا حضور موفق داشت.
در سال ۲۰۱۰ با انتشار آلبوم “شیراز چل ساله” توانست در میان پر فروش‌ترین‌های موسیقی‌ آوانگارد و فری جزّ در سایت‌هایی‌ چون آمازون و سی‌دی بیبی قرار بگیرد و “top best seller” در ماه سپتامبر ۲۰۱۰ باشد .این موفقیت باعث شد که پیشنهاد‌های برگزاری تور در آمریکا و انگلیس از طرفِ برگزار کنندگان ارائه شود و در نهایت در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ اجراها ی موفقی‌ در شهر‌های مختلف این کشور‌ها داشته باشد. در سال ۲۰۱۲ دنگ شو به ایران بازگشت و به دلیل نداشتن اجازه کنسرت  در ایران به ساخت موسیقی‌ برای فیلم و سریال پرداخت. هرچند در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ توانست با پشتوانه ی طرفدارانش بیش از ۷۵ اجرای موفق ولی‌ بدون تبلیغات در شهر‌های بزرگ ایران از جمله تهران برگزار کند.

آلبوم “اتاق گوشواره ” در تابستان ۲۰۱۴ کامل شد و در همان پاییز به خلوت خانه ها داخل شد

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.