تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
6

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان: رودان کانون فعال مالاریا ندارد/معدود موارد شناسایی مربوط به اتباع بیگانه است

  • کد خبر : 36225
  • 29 خرداد 1402 - 12:22
مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان:
                                رودان کانون فعال مالاریا ندارد/معدود موارد شناسایی مربوط به اتباع بیگانه است

هرمزگان امروز – مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: برنامه حذف مالاریا در شهرستان رودان با جدیت پیگیری میشود و در این راستا آموزش عمومی توسط بهورزان، مراقبان سلامت و رابطان بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

دکتر عباس علیمراد صبح امروز (۲۹ خردادماه) در بازدید از مناطق در مسیر تردد اتباع بیگانه و کانون‌های احتمال وجود بیماری مالاریا در شهرستان رودان، بر پیگیری شناسایی موارد مثبت مالاریا در دشت مسافر آباد تاکید کرد و افزود: با اقدامات انجام شده موثر برای بیماریابی فعال، کنترل ناقلین، حضور سریع کارشناسان در موارد گزارش مشکوک به مالاریا، بهبود امکانات و ارتقای علمی تشخیص سریع بیماری در استان، در حال حاضر کانون فعال مالاریا در شهرستان وجود ندارد و معدود موارد شناسایی مالاریا نیز مربوط به اتباع بیگانه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در بخش دیگری از حضور خود در بخش رودخانه از مرکز خدمات جامع سلامت زیارتعلی ، داروخانه مرکز و واحد دندانپزشکی آن نیز بازدید کرد.

وی در خصوص بازدیدهای دوره ای از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان بیان کرد: مهمترین هدف در بازدیدهای دوره ای و سرزده ارزیابی نحوه خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان و بررسی نحوه کیفیت ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت در راستای ارتقا سطح شاخص های سلامت شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در پایان تصریح کرد: برنامه حذف مالاریا در شهرستان رودان با جدیت پیگیری می‌شود و در این راستا آموزش عمومی توسط بهورزان، مراقبان سلامت و رابطان بهداشتی در دستور کار قرار دارد و این مهم با توجه به گرمی هوا و شرجی و احتمال تکثیر پشه مالاریا و  صورت ویژه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=36225

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.