تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

فرهنگ‌سازی و نظارت بر جمع‌آوری زکات در دستور کار قرار گیرد

  • کد خبر : 51881
  • 19 اسفند 1402 - 15:23
فرهنگ‌سازی و نظارت بر جمع‌آوری زکات در دستور کار قرار گیرد

هرمزگان امروز – نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: فرهنگ‌سازی و نظارت بر جمع‌آوری زکات در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی امروز (نوزدهم اسفندماه)، در شورای زکات استان هرمزگان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و ائمه جمعه سراسر استان در سالن جلسات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به لزوم ورود جدی مسئولین به موضوع زکات، اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات زکات یک پدیده اجتماعی و همگانی است و ترویج و فرهنگ‌سازی در این زمینه وظیفه همه محسوب می‌شود.

وی، با اشاره به طرح جدید گسترش فرهنگ زکات، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم که جلسات شورای زکات استان هرمزگان به ریاست نماینده ولی فقیه در هرمزگان هر سه ماه یکبار در استان برگزار شود و دغدغه‌ها و مسائل در این جلسات بررسی شود تا برای حل آن‌ها راه‌کار ارائه گردد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این نکته که فرهنگ‌سازی و نظارت بر جمع‌آوری زکات در دستور کار قرار گیرد، گفت: با فرهنگ جمعی بخش مهمی از دغدغه دلسوزان در زمینه فرهنگ‌سازی زکات رفع خواهد شد و شاهد تقویت فرهنگ عمومی در بحث زکات خواهیم بود و همین امر باعث نظارت بر توزیع و مصرف زکات خواهد شد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه رئیس شورای زکات در شهرستان ها هستند، تصریح کرد: زمینه این واجب الهی را در شهرستان ها فراهم کنید، تا مردم در شهرهای مختلف نیز از برکات زکات بهره مند شوند و وظیفه طلاب و روحانیون در این امر اثر گذار است و در روند جریانی سازی اشکالات را برطرف سازند.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی، با بیان اینکه حقیقت زکات مربوط به اسلام نیست بلکه در همه ادیان جاری و به آن اهتمام ورزید شده است، افزود: برای تحقق این فریضه الهی مطالبه گری کنید و ما پاسخگو هستیم و در بخش محتوای در قالب آسیب زدایی ها در امر زکات و تقدیر از فعالان نیز باید توجه بیشتری کرد و ما آمادگی داریم همایش زکات در هرمزگان برگزار شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=51881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.