تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
3

روزهای پایانی هفته دوباره دمای هرمزگان کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 26924
  • 26 دی 1401 - 11:12
روزهای پایانی هفته دوباره دمای هرمزگان کاهش می‌یابد

هرمزگان امروز- کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: از امروز تا چهارشنبه موقتاً با افزایش ابرناکی، افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود و روزهای پایانی هفته نیز دوباره دما کاهش می‌یابد.

مجتبی حمزه نژاد در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سرمای هوا شب گذشته در برخی مناطق بشاگرد باعث یخ زدگی آب‌های راکد شد، اظهار کرد: به رغم سرمای روزهای اخیر در بیشتر مناطق استان، اما از امروز تا روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه موقتاً با افزایش ابرناکی، افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود و روزهای پایانی هفته نیز دوباره دما کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه همچنان هوای سرد بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان ماندگار است، تصریح کرد: از اواخر امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه، یک سامانه بارشی از غرب استان وارد و باعث رگبار باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد می‌شود.

حمزه نژاد با بیان اینکه فردا سه شنبه ۲۷ دی ماه شدت بارش‌های این سامانه بارشی در برخی مناطق و جزایر غربی و مناطق شمالی استان پیش بینی می‌شود، عنوان کرد: روز چهارشنبه بارش‌ها در مناطق مرکزی و با شدت بیشتر در مناطق شرقی استان ادامه می‌یابد و تا ساعات ظهر چهارشنبه در مناطق شرقی استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه از ساعات بعد از ظهر چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی از مناطق شرقی استان خارج می‌شود، اظهار کرد: مردم در این مدت از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه روزهای پنج شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه افزایش باد شمال شرقی در مناطق شرقی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: امروز در ساعات بعد از ظهر در جزایر خلیج فارس وزش باد سطحی شمال غربی پیش بینی می‌شود و تا ساعات شب شرایط برای رفت و آمدهای دریایی مناسب است.

وی ادامه داد: از ساعات ظهر روز سه شنبه ۲۷ دی ماه در تنگه هرمز و دریای عمان افزایش بادهای شرقی و از ساعات شب سه شنبه و روز چهارشنبه در خلیج فارس وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی و مواج شدن دریا مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد، اظهار کرد: روزهای پنج شنبه ۲۹ دی ماه و جمعه ۳۰ دی ماه وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و نقاطی از دریای عمان باعث مواج شدن دریا می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.