تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رهایی هشتمین زندانی محکوم به قصاص در استان هرمزگان

  • کد خبر : 35341
  • 11 خرداد 1402 - 10:55
رهایی هشتمین زندانی محکوم به قصاص در استان هرمزگان

هرمزگان امروز – رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی هشتمین زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش “به احترام امام رئوف می بخشم” در این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی صبح امروز (۱۱ خردادماه) در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (علیه السلام)، تلاش و پیگیری معاون اجرای احکام دادسرای بندرعباس به همراه رئیس و اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان این شهرستان، موجب شد تا اولیای دم با تأسی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و بر اساس عفو و رأفت اسلامی از مجازات یک زندانی محکوم به قصاص بگذرند و به او زندگی دوباره ببخشند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه همزمان با دهه کرامت پس از برگزاری نشست های متعدد معاون دادستان مرکز استان هرمزگان به همراه اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس با خانواده مقتول، رضایت آنها اخذ شد و محکوم این پرونده پس از ۶ سال حبس از قصاص رهایی یافت.

قهرمانی در ادامه، گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی بسیار ارزشمند، درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان هرمزگان، معاون اجرای احکام دادسرای بندرعباس و اعضا و صلح یاران شورای حل اختلاف زندان قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه این هشتمین اعلام رضایت در پرونده‌های قصاص استان هرمزگان در نتیجه اجرای پویش “به احترام امام رئوف می بخشم” است، ابراز امیدواری کرد که در ایام و مناسبت های مختلف از سال ۱۴۰۲، اولیای دم در پرونده‌های قصاص به پویش مردمی مصالحه و گذشت بپیوندند و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=35341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.