تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

رشد ۲۵۰ درصدی درآمدهای دولت از فعالیت‌های معدنی در هرمزگان

  • کد خبر : 51884
  • 19 اسفند 1402 - 14:45
رشد ۲۵۰ درصدی درآمدهای دولت از فعالیت‌های معدنی در هرمزگان

هرمزگان امروز – رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم شاهد رشد ۲۵۰ درصدی وصول درآمدهای دولتی در حوزه معادن معادل ۲۹۶ میلیارد ریال بودیم.

خلیل قاسمی امروز (نوزدهم اسفندماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای، احیاء واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی نیمه تعطیل را از اولویت برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان دانست و اظهار کرد: با احیاء این واحدها، اشتغال از دست رفته باز خواهد گشت و این مهم در شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی خانوارها اثرگذار است.

وی، با اشاره به اکتشاف بلوک سه پهنه آباد جازموریان، عنوان کرد: براساس گزارش پایان اکتشاف ارائه شده از این واحد، بالغ بر ۱۰ میلیون کانسنگ آهن شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به اکتشافی افزون بر ۱۰۰ هزار تن کانسنگ منگنز در بشاگرد منطقه «بیخ کهنو» و «سوهران»، تشریح کرد: در دولت سیزدهم شاهد رشد ۸۸ درصدی صدور گواهی کشف در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل بودیم.

قاسمی با اشاره به صدور ۳۲ فقره گواهی کشف و شناسایی حدود ۷۴ میلیون تن ذخیره معدنی جدید طی دو سال اخیر، بیان کرد: در دولت سیزدهم شاهد رشد ۲۵۰ درصدی وصول درآمدهای دولتی در حوزه معادن معادل ۲۹۶ میلیارد ریال بودیم.

وی با ذکر این نکته که مجوز واردات ۱۰۶ دستگاه و ماشین‌آلات معدنی، افزود: این مجوزها برای ۳۶ متقاضی در استان هرمزگان با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۱۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به چالش پنج ساله تامین ماشین آلات معدنی در استان هرمزگان، گفت: در طرح جدید سرمایه‌گذاران و معدن‌داران به راحتی می‌توانند ماشین‌آلات مورد نیاز خود را با تسهیلات تامین کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=51884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.