تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

راه اندازی ۵ ایستگاه میانی مدیریت پسماند در قشم

  • کد خبر : 7947
  • 06 شهریور 1398 - 11:06
راه اندازی ۵ ایستگاه میانی مدیریت پسماند در قشم

مدیر امور شهری، روستایی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از آماده سازی طرح جامع مدیریت پسماند با هدف ساماندهی دفع، دفن و بازیافت زباله در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، رمضانعلی شورابی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند برای حفظ محیط زیست، اضافه کرد: با اجرایی شدن این طرح علاوه بر جلوگیری از دفن زباله در جزیره قشم مانع ایجاد آلودگی در اطراف مناطق مسکونی، روستاها و نقاط گردشگری در ژئوسایت ها خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: جزیره قشم دارای سه شهر و ۶۲ روستاست و طبق برنامه ریزی صورت گرفته پنج ایستگاه میانی برای پسماند در سطح جزیره ایجاد خواهد شد که مسئولیت جمع آوری پسماندهای نقاط مختلف جزیره و انتقال آن به سایت مرکزی مدیریت پسماند در طولا را انجام خواهند داد.

مدیر امور شهری، روستایی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ تُن پسماند از شهر قشم و مناطق پیرامونی به سایت مرکزی مدیریت پسماند در طولا منتقل می شود که پس از اجرای طرح جامع مدیریت پسماند این حجم به حدود ۸۵ تُن خواهد رسید.

شورابی با بیان اینکه جلسات کارگروه مدیریت پسماند با همراهی محیط زیست و دیگر بخش های اجرایی و نظارتی برگزار می شود، ادامه داد: جلسه گذشته کارگروه مدیریت پسماند با حضور سه شهردار جزیره قشم برگزار شد و طبق برنامه قرار است در جلسات آینده نیز کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، نمایندگان مقام قضایی و فرمانداری در این جلسات حاضر شده و نظرات خود را مطرح می کنند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه هدف اصلی مدیریت پسماند کاهش میزان تولید زباله است، گفت: یکی از گام های اساسی در جهت پیشبرد این مهم آموزش و ارتقای سطح آگاهی عمومی است که نیازمند همکاری برخی ارگان ها از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و سایر ادارات مرتبط در این زمینه است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=7947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.