تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
9

رئیس فدراسیون ووشو به بشاگرد سفر کرد/ اسطوره ووشو جهان در رینگ خاکی «گافر»

  • کد خبر : 24982
  • 21 دی 1399 - 10:30
رئیس فدراسیون ووشو به بشاگرد سفر کرد/ اسطوره ووشو جهان در رینگ خاکی «گافر»
رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران با سفر به بشاگرد از محل تمرین سانداکاران گافر و پارامون دیدن کرد.

به گزارش هرمزگان امروز، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ١٨ دی‌ماه جاری با سفر به منطقه بشاگرد واقع در شرق استان هرمزگان ضمن دیدار با ووشوکاران سندرک و بشاگرد از محل تمرین سانداکاران گافر و پارامون دیدن کرد.

در این سفر یک روزه، حسین اوجاقی نائب‌رئیس فدراسیون و علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو هرمزگان به اتفاق اعضای این هیأت، امیر صدیقی را همراهی کردند.

رئیس و نائب رئیس فدراسیون ووشو در طول این سفر در توقفی کوتاه در بخش سندرک شهرستان میناب با ووشوکاران و مسؤولان این شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسؤولان فدراسیون ووشو در بدو ورود به شهر سردشت مرکز شهرستان بشاگرد با استقبال رسمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و بخشدار گافر و پارامون با حضور در مقبره شهدای گمنام ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با ووشوکاران و فرماندار بشاگرد دیدار کردند و حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی بزرگسالان ووشو کشورمان به تمرین کوتاهی با سانداکاران این شهر پرداخت.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه این سفر در مسیر گافر و پارامون با ووشوکاران روستای نَصَری دیدار کرد. ووشوکاران این روستا با تقدیم هدایایی از نوع صنایع دستی منطقه، سخاوتمندی بشاگردی خود را بجای آوردند.

مسؤولان فدراسیون ووشو با حضور در روستای دوگنویر از بخش گافر و پارامون به‌عنوان قلب ووشوی بشاگرد با ورزشکاران این رشته دیدار کردند.

حضور تمامی اهالی روستا اعم از مرد و زن، پیر و جوان، استقبال پرشور و شایسته‌ای را از رئیس و نائب‌رئیس فدراسیون ووشو بجای آوردند که این خود نشان از علاقمندی مردم گافر و پارامون به این ورزش بود.

حسین اوجاقی اسطوره جهانی ووشوی ایران با حضور در رینگ خاکی گافر و پارامون با ووشوکاران روستای دوگنویر به تمرین ساندا پرداخت که با تشویق پیاپی اهالی روستا همراه بود.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو ایران در جمع مردم گافر و پارامون گفت: علاقمندی به این منطقه کهن، ما را به بشاگرد کشاند چراکه مشتاق بودم با ووشوکاران گافر و پارامون از نزدیک دیدار کنم.

وی افزود: برای این منطقه بایستی کار اساسی و زیربنایی از نظر آموزش اصولی و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها انجام شود.

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: با از سرگیری اردوهای تیم ملی جوانان از سه تن از سانداکاران گافر به‌همراه مربیشان دعوت می‌شود جهت بالا بردن تراز فنی، چند روزی در اردوی تیم ملی حضور یابند تا گامی مؤثر در جهت بالا بردن انگیزه آنان برداشته شود.

صدیقی عنوان داشت: در صورتی که قطعه زمینی را در گافر به ووشو اختصاص دهند با دعوت از خیرین و گروه‌های جهادی نسبت به ساخت یک سالن سقف کوتاه در این منطقه محروم اقدام خواهد شد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی ووشوکاران بشاگردی یادآور شد: گرمکن‌هایی از سوی فدراسیون ووشو برای ووشوکاران بشاگرد تهیه شده است که در هفته جاری با همکاری هیأت ووشو استان بین آنان توزیع خواهد شد.

در ادامه این دیدار، حسین اوجاقی نائب‌رئیس فدراسیون ووشو با بیان سخنانی اظهار داشت: امروز یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای ورزشی من بود.

وی ادامه داد: یک دوره مربیگری تخصصی ساندا قرار است طی ماه‌های آینده در آکادمی ووشو مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شود که در این دوره هر استان مجاز است تنها یک نفر را معرفی کند که در این سفر با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با رئیس محترم فدراسیون و کسب مجوزهای لازم، مقرر شد، سه تن از مربیان شهرستان بشاگرد هم در این دوره حضور یابند.

این اسطوره جهانی ووشو در پایان افزود: قول می‌دهم طی ماه‌های آتی با حضور در گافر، سه روز را در این منطقه بمانم و با ووشوکاران به تمرین ساندا بپردازم.

لازم به ذکر است، در طول این سفر، بسته‌های معیشتی که از سوی هیأت ووشو هرمزگان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان تدارک دیده شده بود، بین ووشوکاران شهرستان بشاگرد توزیع شد.

دیدار رئیس و نائب‌رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران با حاج امیر والی از جهادگران باسابقه بشاگرد از دیگر برنامه‌های این سفر بود که در خبرهای بعدی به ابعاد دقیق و دستاوردهای آن خواهیم پرداخت.

این اقدام به‌عنوان چهارمین و آخرین برنامه هیأت ووشو هرمزگان به‌مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفای ایشان انجام شد.

چهار برنامه از سوی هیأت ووشو هرمزگان به‌مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تدارک دیده شده بود که سه برنامه گذشته آن تحت عنوان غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات همگانی تای‌چی در ساحل خلیج فارس و یادواره نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24982
  • منبع : روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان استان هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.