تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
3

حضور تمام طیف‌های سیاسی شرایط مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را فراهم کرده است

  • کد خبر : 51084
  • 09 اسفند 1402 - 15:08
حضور تمام طیف‌های سیاسی شرایط مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را فراهم کرده است

هرمزگان امروز – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: حضور تمام طیف‌های سیاسی شرایط مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را فراهم کرده است.

محمدحسین رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا انتخابات را یکی از ارکان حکمرانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: انتخابات زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا مردم در سرنوشت خود نقش ایفا کنند.

وی با ذکر این نکته که انتخابات آینده یک کشور را تعیین می‌کند، عنوان کرد: ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون‌گذار، تعیین‌کننده خط مشی و نظارت‌کننده می‌تواند تسهیل فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف و ارتقاء سطح ارائه خدمات توسط دولت را  دنبال کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان اسلام در حوزه‌های نرم و سخت برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، بیان کرد: افرادی که امروز مردم را به کاهش مشارکت در انتخابات ترغیب می‌کنند به دنبال طرد مردم و حاکمیت از یکدیگرند تا بتوانند قدرت تاثیرگذاری را از مردم و جامعه بگیرند.

رنجبر، بالاترین ظرفیت توسعه‌ای کشور را نیروی انسانی جوان و فعال دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت نیروی انسانی جوان و پرانگیزه نهایت استفاده را در روند تمدن‌سازی برد چراکه این جوانان پر شور می‌توانند آینده کشور را بسازند.

وی، خطاب به دانشجویان، اظهار کرد: به دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم انتخابات را جدی بگیرند و تحت تاثیر پیاده نظام دشمن در فضای مجازی و رسانه‌ای، آینده کشور را د رمعرض خطرات و آسیب‌های جدی قرار ندهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان افزود: با توجه به حضور گسترده تمام طیف‌های سیاسی در انتخابات پیش رو در استان هرمزگان، شرایط برای حضور حداکثری مردم و انتخاب فرد اصلح در انتخابات فراهم است.

رنجبر مهم‌ترین چالش استان هرمزگان را مربوط به اقتصاد و معیشت دانست و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در ابتدا با استفاده از اهرم‌های نظارتی و قانونی خود برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی گام بردارند.

وی، با اشاره به ظرفیتهای گسترده استان هرمزگان در حوزه‌های مختلف، تشریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و منطقه‌ای استان هرمزگان باید بهبود شاخص‌های اقتصادی و معیشتی در دستور نمایندگان جدید مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، توسعه انسانی را اولویت دوم استان هرمزگان دانست و تشریح کرد: برای حل بسیاری از چالش‌های استان هرمزگان باید تقویت سیتم آموزش و پرورش و تقویت سیستم آموزش عالی استان هرمزگان در دستور کار قرار گیرد، چراکه برای تحقق توسعه پایدار باید ابتدا توسعه انسان محور محقق شود. به همین جهت مدارس و دانشگاه‌های هرمزگان باید برای تربیت نیروی انسانی متخصص و پاسخگوی نیازهای تمام کشور تقویت شوند.

رنجبر، اولویت بعدی استان هرمزگان را بحث بهداشت و درمان دانست و گفت: هرمزگان دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است اما در حوزه بهداشت و درمان با چالش‌هایی روبرو است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای را برای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و درمانی استان هرمزگان به کار گیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=51084

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.