تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
3
معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان خبر داد؛

جمع‌آوری ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در هرمزگان

  • کد خبر : 24728
  • 15 دی 1399 - 11:43
جمع‌آوری ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در هرمزگان
معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان از جمع‌آوری ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در هرمزگان طی ۹ ‌ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز؛ سیاوش عامری، معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان گفت: در ۹‌ماهه سال ۹۹، مردم نیکوکار استان هرمزگان بالغ‌بر ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب پرداخت زکات به نیازمندان این استان کمک کرده‌اند که این میزان پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

عامری افزود: از مجموع زکوات جمع‌آوری‌شده، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب، چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی و ۱۲ میلیارد تومان در قالب زکات فطریه و کفارات بوده است.

معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان به همکاری ۵۰۶ عامل افتخاری و ۹۷۶ نفر مبلغین زکات با دبیرخانه شورای زکات استان اشاره کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه، بر اساس تصمیم شورای زکات، در همان منطقه و با نیّت خیران و مؤدیان زکات، در امور محرومان و برای رفع نیازهای درمانی، عمرانی و مسکن، فرهنگی و تحصیلی، تهیه جهیزیه و تأمین معیشت خانوارهای نیازمند هزینه شده است.

این مقام مسئول افزود: یکی از ظرفیت‌های موجود و اثربخش به‌منظور رفع فقر در جامعه اسلامی، پرداخت زکات است و شورای زکات استان تلاش می‌کند با احیاء و ترویج فرهنگ این فرضیه الهی در راستای مدیریت و کنترل فقر خدمات مؤثر و مفیدی به نیازمندان ارائه نماید تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت باشیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24728
  • منبع : سازمان روابط عمومی کمیته امدادامام خمینی(ره) هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.