تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6

برقراری سرویس رومینگ بین اپراتوری در ۲۹۷ روستای استان هرمزگان

  • کد خبر : 24858
  • 18 دی 1399 - 11:34
برقراری سرویس رومینگ بین اپراتوری در ۲۹۷ روستای استان هرمزگان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان با اشاره به بررسی ها و پایش های انجام شده توسط این اداره کل از برقراری خدمات رومینگ بین اپراتوری در 297 روستای استان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز، احد قویدل فرد مدیر کل ICT این استان با ذکر این مطلب گفت : با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه که تنها تجهیزات مخابراتی یکی از اپراتورهای تلفن همراه نصب شده است و هم چنین برای صرفه جویی در هزینه های ناشی از احداث و ارتقا سایت ها در این مناطق برای بهبود وضعیت ارتباطی ، جهت بهره مندی اهالی روستاهایی که تنها تحت پوشش یک اپراتور هستند و یا پوشش اپراتور مربوطه در آن روستاها ضعیف می باشد ؛۲۹۷ روستای استان تحت پوشش سرویس رومینگ قرار گرفت.

وی افزود: از این تعداد ، ۲۷۲ روستای استان که دارای پوشش اپراتور اول بودند ، با برقراری سرویس رومینگ تحت پوشش اپراتور دوم تلفن همراه قرار گرفتند و ۲۵ روستای دیگر که دارای پوشش اپراتور دوم بودند از پوشش آنتن دهی سیم کارت های اپراتور اول نیز برخوردار شده اند. که در مجموع با این طرح ۳۹۴۰۵ خانوار روستایی ،بالغ بر ۱۴۳۶۸۵ نفر از ساکنان روستایی از خدمات هر دو اپراتور بهره مند شدند.

قویدل فرد تصریح کرد :امروزه با توجه به برجسته شدن نقش ارتباطات در زندگی مردم دسترسی به پوشش ارتباطی مناسب به یکی از نیازهای اصلی و مطالبات مردم تبدیل‌شده است و هدف از اجرای این طرح را تسهیل و رفاه امور روستاییان عنوان کرد.

مدیر کل ICT استان تصریح کرد: با اجرای سرویس رومینگ اگر در نقطه‌ای سیم‌کارت مشترک از دسترس اپراتور اصلی خارج شد و یا در آنجا آنتن دهی اپراتور مذکور ضعیف بود، مشترک می تواند به‌صورت خودکار و یا انتخاب دستی، از پوشش اپراتور دیگر استفاده کند ،که با این کار مشکل عدم پوشش و آنتن‌دهی تلفن همراه به‌صورت چشمگیری کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24858
  • منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.