تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

اصلاح الگوی کشت برای تقویت اقتصاد خانوارهای هرمزگانی در دستور کار باشد

  • کد خبر : 51872
  • 19 اسفند 1402 - 16:20
اصلاح الگوی کشت برای تقویت اقتصاد خانوارهای هرمزگانی در دستور کار باشد

هرمزگان امروز – نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت رعایت الگوی کشت، اظهار کرد: امیدوارم اصلاح الگوی کشت برای تقویت اقتصاد خانوارهای هرمزگانی در دستور کار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (نوزدهم اسفندماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به لزوم انجام کار مطالعاتی پیرامون ظرفیت اقتصاد دریا محور در استان‌های ساحلی، اظهار کرد: امروز با یک چالشی در اراضی استان هرمزگان مواجه هستیم که باید از نظر حاکمیتی و اسلامی، فکری برای آن اندیشیده شود.

وی افزود: اراضی‌ به صورت گسترده به برخی افراد به عنوان فعالیت اقتصادی و در قالب مالکیت واگذار می‌شود که این امر باعث می‌شود در آینده توسعه شهرها و مناطق اطراف آن را قفل کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم در بحث شیلات به جای واگذاری گسترده اراضی، زمین پروژه به صورت فاز به فاز واگذار شود و در قالب مالکیت نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان هرمزگان در حوزه شیلاتی، گفت: افرادی که هیچ سابقه و عقبه مربوط به فعالیت شیلاتی و صیادی ندارد به عنوان فعال اقتصادی وارد استان هرمزگان می‌شوند و اراضی زیادی به عنوان پرورش آبزیان را در تصرف خود قرار می‌دهند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و در تلاش هستند که این اراضی را بفروشند یا واگذار کنند و منفعت اقتصادی کسب کنند.

وی ادامه داد: در حالیکه صیادان هرمزگانی که چندین نسل سابقه فعالیت دارند، از صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری و صیادی محروم هستند. گاهی اوقات حتی از استان‌های همجوار هم برای صید وارد هرمزگان می‌شوند اما بنا به دلایلی صدور مجوز صید برای صیادان هرمزگان با چالش روبرو است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که کشاورزان استان هرمزگان در فروش محصولات به چالش روبرو هستند، عنوان کرد: با توجه به این نکته که کشاورزان هرمزگانی به بازارهای کشوری و جهانی دسترسی مستقیم ندارد و شبکه دلالان نیز به صورت گسترده فعالیت می‌کند، کشاورزان همواره با چالش در فروش و ضرر روبرو هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اهمیت رعایت الگوی کشت، اظهار کرد: امیدوارم اصلاح الگوی کشت برای تقویت اقتصاد خانوار هرمزگان در دستور کار باشد.

وی گفت: در غرب استان هرمزگان بیش از چندین هزار آب انبار وجود دارد که آب شرب مورد نیاز مردم در گذشته را تامین می‌کرد. حالا که تامین آب مردم به صورت لوله‌کشی انجام می‌شود این آب انبارها بلااستفاده مانده‌اند که پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه این آب انبارها در فاصله با شهر و روستا قرار دارد، حریم بیشتری را برای آن‌ها در نظر بگیریم تا بتوان آن را احیاء ‌و کشت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: پیشنهاد می‌کنم تفاهم‌نامه‌ای میان اوقاف و جهاد کشاورزی برای احیاء این سازه‌های تاریخی منعقد شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=51872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.