تاریخ : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 18 June , 2024
4

از سرگیری فعالیت سامانه پرفشار سرد در هرمزگان

  • کد خبر : 27171
  • 29 دی 1401 - 10:55
از سرگیری فعالیت سامانه پرفشار سرد در هرمزگان

هرمزگان امروز- کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: از امروز فعالیت سامانه پرفشار سرد در استان هرمزگان و وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی در نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد در گفت و گو با ایسنا، افزود: طی امروز در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و نقاطی از شرق خلیج فارس وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی با احتمال گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه آب‌های تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج خواهد شد، اضافه کرد: بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنندو تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد، تصریح کرد: تداوم این شرایط جوی و دریایی به تناوب و با شدت و ضعف تا ششم بهمن‌ماه پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از لحاظ دمایی در این مدت کاهش دمای کمینه (۳ تا ۸ درجه سلسیوس) بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان در پایان گفت: توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما صورت گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=27171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.