تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

ارزیابی مثبت ترکان از پیشرفت فعالیت های زیربنایی، عمرانی و توسعه ای قشم / انتقال برق جزیره به شبکه سراسری

  • کد خبر : 1252
  • 24 شهریور 1395 - 14:36
ارزیابی مثبت ترکان از پیشرفت فعالیت های زیربنایی، عمرانی و توسعه ای قشم / انتقال برق جزیره به شبکه سراسری

همزمان با ادامه کار دو نیروگاه سیکل ترکیبی قشم مولد و انرژی گستر قشم، ۷۰ مگاوات برق تولیدی این جزیره از طریق ترانس ها آماده انتقال به شبکه سراسری برق کشور می باشد.

به گزارش هرمزگان تودی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اکبر ترکان پس از بازدید یک روزه از طرح های مختلف جزیره قشم در سالن فرودگاه بین المللی قشم و در جمع خبرنگاران، گفت: پیشرفت طرح ها ی توسعه ای در بندر بهمن و فرودگاه قشم به خوبی در حال اجراست و اقدامات انجام شده قابل قبول می باشد که بهره برداری از هر کدام این فعالیت های زیرساختی نقش مهمی در برنامه های اقتصادی قشم خواهد داشت.

شایان ذکر است با تکمیل طرح توسعه بندر بهمن که با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار سازمان منطقه آزادقشم در حال اجراست، علاوه بر امکان پهلوگیری شناورهای تا تناژ ۱۰ تن، شرایط پهلوگیری شناورها از ۷ فروند به ۱۴ شناور نیز افزایش می یابد.

ساخت سالن‌های جدید پروازی، ایجاد برج مراقبت و همچنین تکنیکال بلاک از جمله موارد مربوط به طرح توسعه فرودگاه بین المللی قشم است که با توجه به سیاست ایجاد ایرلاین جدید در قشم با موافقت دولت تدبیر و امید توسط سازمان منطقه آزاد قشم در حال اجرا می باشد.

*** انتقال برق جزیره به مدار سراسری

مشاور رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به عملیات ساخت دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در جزیره قشم، افزود: همزمان با ادامه کار دو نیروگاه سیکل ترکیبی قشم مولد و انرژی گستر قشم، ۷۰ مگاوات برق تولیدی این جزیره از طریق ترانس ها آماده انتقال به شبکه سراسری برق کشور می باشد.

وی همچنین از طرح تولید آب در این دو نیروگاه سیکل ترکیبی که باعث تامین آب مورد نیاز مردم نقاط مختلف جزیره و صنایع قشم می شود به عنوان یک اقدام بسیار مهم برای آینده قشم نام برد.

ترکان ادامه داد: در کنار تولید آب در این دو نیروگاه عملیات فاز دوم و سوم پروژه جمع آوری فاضلاب هم با هدف رعایت اصول محیط زیستی اجرا خواهد شد.

*** واگذاری زمین ارزان به جوانان روستاهای جزیره قشم

وی همچنین در این گفت وگو به مباحث اجتماعی مردم جزیره قشم نیز اشاره کرد و گفت: در نشست با شماری از معتمدان جزیره قشم در زمینه مسائلی همچون واگذاری زمین به جوانان روستایی و سرویس ایاب و ذهاب ویژه بیماران تالاسمی و همچنین خط مینی بوس رانی کارگران جزیره قشم تصمیم گیری شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: برای واگذاری زمین در محدوده روستاها قرار شد سازمان منطقه آزاد قشم با تشکیل کمیته ای ویژه و بررسی درخواست ها نسبت به واگذاری زمین با قیمت مناسب به جوانان روستایی اقدام کند.

*** کمک به بیماران تالاسمی و کارگران جزیره

وی در ارتباط با مشکل بیماران تالاسمی جزیره قشم، اظهار کرد: با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم قرار شد بیماران تالاسمی از نقاط مختلف جزیره برای مداوا به بیمارستان قشم منتقل شوند.

ترکان همچنین از راه اندازی خط مینی بوس رانی ویژه انتقال کارگران سطح جزیره قشم از اول مهر ماه با هدف کاهش هزینه های رفت و آمد آنان به عنوان بخش دیگری از موضوعات رسیدگی شده در این سفر و در آخرین روز از هفته دولت برای حل موضوعات اجتماعی مردم قشم یاد کرد.

بنا به این گزارش، ترکان و تیم همراه در این سفر یک روزه در برنامه افتتاح شناورسازی آرام شناور کیان که در زمینه ساخت انواع شناورهای مسافری، آمبولانس دریایی، شناور پلیس و … فعالیت می کند و شرکت آرتا طراحان که در زمینه دکوراسیون داخلی شرکت کردند.

عملیات اجرایی چند پروژه مربوط به سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصی در جزیره قشم از جمله منبع آب ۲۰ هزار متر مکعبی، فاز دوم پروژه فاضلاب در دو طرح سیکل ترکیبی، ایجاد انبار در درگهان، و برج اداری بازرگانان در شهر قشم با حضور مشاور رئیس جمهور آغاز شد.

*** خبر خوش ترکان برای هفت استان کشور

ترکان در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوالی در زمینه افزایش مناطق آزاد کشور، گفت: لایحه دولت در زمینه افزایش مناطق آزاد در مجلس نهم به سرانجام نرسید و با آغاز بکار مجلس دهم لوایح به دولت بازگردانده شد و باردیگر لایحه هفت منطقه آزاد جدید با دو فوریت به مجلس تقدیم شد که با نگاه مثبت نمایندگان همراه است.

وی ادامه داد: با رای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شمار مناطق آزاد کشور از ۷ به ۱۴ مورد افزایش می یابد که موجب خوشحالی هفت استان جدید شامل ایلام (منطقه آزاد مهران)، کردستان (منطقه آزاد بانه – مهران)، اردبیل (منطقه آزاد اردبیل)، گلستان (منطقه آزاد اینچه برون)، سیستان و بلوچستان (منطقه آزاد سیستان)، استان هرمزگان (منطقه آزاد جاسک) و بوشهر با ایجاد (منطقه آزاد بوشهر) خواهد شد.

بنا به این گزارش، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور روز گذشته (دوشنبه هشتم شهریور ماه) در آخرین روز از هفته دولت با حضور در این منطقه از روند پیشرفت چند طرح عمرانی بازدید و دو پروژه را افتتاح نمود.

امسال در هفته دولت، مردم قشم شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۲ طرح سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصی تحت حمایت این سازمان با ۴۳ میلیارد ریال اعتبار بودند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.