تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
9

اجرای ۱۴۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در حوزه شرق استان

  • کد خبر : 23536
  • 19 آذر 1399 - 10:44
اجرای ۱۴۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در حوزه شرق استان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان از آزمایش و تحویل 140 کیلومتر فیبر روستایی تار در مسیر شهر لیردف واقع در شرق هرمزگان شامل 17 سایت تلفن همراه با هدف برقراری ارتباطی پایدار و با سرعت و با کیفیت در مناطق روستایی و توسعه خدمات الکترونیکی در این مناطق خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز، احد قویدل فرد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان با بیان اینکه طرح توسعه ارتباطات روستایی )تار ( از طریق فیبر نوری در راستای ارتقای کیفیت ارتباطات مخابراتی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان در حال اجرا است، مسیر فیبر روستایی بهره برداری شده در شرق هرمزگان در مسیر شهر لیردف از توابع شهرستان جاسک را به طول ۱۴۰ کیلومتر اعلام کرد.

وی افزود: با اجرای این پروژه ۱۷ سایت‌ تلفن همراه به شبکه فیبر نوری استان متصل شد و امکان ارائه خدمات اینترنت و دیتا با پهنای باند بالاتر و کیفیت مطلوب برای ساکنین روستاهای تحت پوشش مهیا شده است.

مدیرکل ICT استان هرمزگان تصریح کرد : با اجرای این پروژه ۳۶ روستای بخش لیردف شهرستان جاسک جز دهستان های پی وشک و سورک با ۳۸۱۳ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۶۶۱۵ نفر تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفتند.

مدیرکل ارتباطات هرمزگان در مورد اعتبار پروژه فیبر نوری مذکور گفت : اعتبار این پروژه از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تامین شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23536
  • منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.