تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

اتصال ۱۳ روستای دیگر استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات

  • کد خبر : 25128
  • 24 دی 1399 - 10:58
اتصال ۱۳ روستای دیگر استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
احد قویدل فرد: توسعه ارتباطی روستایی در اولویت است.

به گزارش هرمزگان امروز ، احد قویدل فرد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این خصوص گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان در دولت یازدهم و دوازدهم با شتاب چشمگیری ادامه داشته است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان این که یکی از اهداف کلان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تامین پوشش تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد این امکان است، تصریح کرد: به منظور کاهش شکاف دیجیتالی بین نقاط کمتر برخوردار و شهرها کاربران تلفن همراه در ۱۳ روستای دیگر در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

احد قویدل افزود: با توجه به تحت پوشش قرار گرفتن این ۱۳روستا تعداد ۷۷۰ خانوار با جمعیت ۲هزار هفتصد و هفتادو چهار نفر از این خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره مند شده اند و همواره در تلاش برای رفع موانع پیش روی توسعه ارتباطات و دسترسی تمام شهرها و مناطق روستایی به ارتباطات هستیم و بر این باوریم توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی موجب شکوفایی اقتصادی در روستاها می‌شود.

قویدل تصریح کرد: از این تعداد روستاهای گاو مرده، نیان، کوه لهرو، سرخاء پایین، آب زمینو و گیشان شرقی از توابع شهرستان بندرعباس با ۳۶۲ خانوار و ۱۲۴۸ نفر جمعیت، روستاهای باغ چنار، بنه دان، گیشاب، تیاب از توابع شهرستان حاجی آباد با ۱۹۶ خانوار و ۷۴۷ نفر جمعیت، روستای دریخا از توابعه شهرستان بندرخمیر با ۴۷ خانوار و ۱۴۹ نفر جمعیت، روستای لعلمی از توابع شهرستان بندرلنگه با ۷۶ خانوار و ۳۰۴ نفر جمعیت و همچنین روستای درجک بشاگرد با ۸۹ خانوار و ۳۲۶ نفر جمعیت به شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه متصل شدند.

وی با بیان این که توسعه ارتباطات در روستاها باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستامی شود، اضافه کرد: توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه های مختلف کسب و کار، توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه های مختلف از قبیل آموزش، سلامت، کشاورزی، گردشگری، توانمندسازی زنان و قشرکم درآمد در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، از جمله دستاوردهای توسعه ارتباطات در این مناطق خواهد بود.

مدیر کل ارتباطات استان ادامه داد: اجرای فیبر نوری در منطقه بشاگرد و حاجی آباد آغاز شده و با توجه به شیوع ویروس کرونا دسترسی به شبکه ملی اطلاعات بیش از پیش احساس می شود و تلاش دستگاه های اجرایی دخیل در این پروژه بر این است که اجرای عملیات در مدت زمات تعیین شده به نتیجه برسد. امید می‌رود با انجام برنامه‌های یاد شده ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان به ۹۰ درصد برسد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25128
  • منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.