تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
4

آغاز بکار پروژه آب شیرین کن شرکت سیمان هرمزگان

  • کد خبر : 528
  • 30 مرداد 1395 - 10:04
آغاز بکار پروژه آب شیرین کن شرکت سیمان هرمزگان

شرکت سیمان هرمزگان از این پتانسیل بعنوان منبعی برای تامین آب پایدار، کافی و در دسترس که بتوان سالها بهره برداری نمود استفاده نموده و تداوم تولید و چرخش چرخ های اقتصاد را تضمین می نماید.

به گزارش هرمزگان تودی امروزه از بحران آب به عنوان یکی از بزرگترین چالش های فراوری توسعه ملی کشورها در عرصه صنعت، کشاورزی و رفاه اجتماعی یاد می کنند. چالش های پیش آمده بین کشورها، استان ها، شهرها و روستاها، به وضوح نمود این وضعیت حاد است که در عرصه خبرها شاهد آن هستیم. در استان هرمزگان با استمرار خشکسالی، سالانه چندین میلیون متر مکعب از حجم ذخایر آب زیرزمینی کاسته می شود و وزارت نیرو را بر آن داشته تا سیاست های سختگیرانه ای نسبت به برداشت آب، صدور مجوز و کنترل مصارف داشته باشد.

این در حالی است که صنایع هر کشور به عنوان موتور محرکه اقتصاد و اشتغال، توانمند و مسئول در سطح کشور فعالیت دارند و توسعه و روزی حلال برای کارکنان خود و منافع و بازده بالا برای سرمایه گزاران و سهام داران و خزانه ملی ایجاد می کنند.

سیمان هرمزگان، یکی از پیشروترین کارخانجات در صنعت و رونق اقتصادی منطقه مهم و استراتژیک نوار ساحلی خلیج فارس می باشد که سیاست های توسعه و افزایش توانمندی در زمینه تولید مستمر و پویا را در سرلوحه برنامه بلند مدت خود دارد.

تدبیر چاره بحران آب، نقصان بارش که گاهی به ۷۰ % در سال می رسد، افت شدید سطح آب دشت کهورستان که پیشروی جبهه آب شور در دشت که به چند سانتی متر در سال و در مجموع به چندین متر بالغ گردیده و بهره برداری بیش از ۲۰۰ حلقه چاه در این دشت که عمدتا جهت مصارف کشاورزی فعالیت می نمایند، مدیران شرکت را بر آن داشته تا از این فناوری نوین بهره گیرند و به سمت استفاده از آب های نا متعارف که در شرایط عادی بلا استفاده و بدون کاربرد به شوره زارها، باتلاق ها یا دریا ختم می شوند، بروند.

رودشور در طی کیلومترها مسافت با برخورد به سازنده های شورکننده، کیفیت آب شوری پیدا می کند و تنها به کمک فناوری می توان آبی قابل استفاده از آن مهیا نمود.

شرکت سیمان هرمزگان از این پتانسیل بعنوان منبعی برای تامین آب پایدار، کافی و در دسترس که بتوان سالها بهره برداری نمود استفاده نموده و تداوم تولید و چرخش چرخ های اقتصاد را تضمین می نماید.

در همین راستا عملیات اجرایی احداث پروژه آب شیرین کن شرکت سیمان هرمزگان در تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۰۴ با تجهیز کارگاه، استقرار کانکس ها و عملیات راهسازی شروع شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.