تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

آئین توسعه و تجهیز ۲۱ خانه ورزش روستایی استان هرمزگان برگزارشد

  • کد خبر : 23635
  • 22 آذر 1399 - 11:19
آئین توسعه و تجهیز ۲۱ خانه ورزش روستایی استان هرمزگان برگزارشد
ئین توسعه و تجهیز ۲۱ خانه ورزش روستایی باحضوردکتر ناجی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ،امیاری مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان، کناری فرماندار بندرعباس، رئیسی رئیس اداره ورزش و جوانان بندرعباس،متقی ریاست هیات بومی و محلی استان و جمعی از دهیاران روستاها در استادیوم ورزشی ۲۰ هزارنفری خلیج فارس بندرعباس برگزارشد.

به گزارش هرمزگان امروز ، آئین توسعه و تجهیز ۲۱ خانه ورزش روستایی باحضوردکتر ناجی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ،امیاری مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان، کناری فرماندار بندرعباس، رئیسی رئیس اداره ورزش و جوانان بندرعباس،متقی ریاست هیات بومی و محلی استان و جمعی از دهیاران روستاها در استادیوم ورزشی ۲۰ هزارنفری خلیج فارس بندرعباس برگزارشد.

معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این آئین اظهارداشت: نگاه توسعه محورانه به روستاها، توجه ما را باید به توسعه نقاط روستایی بیشتر کند.

دکتر ناجی با اشاره به اینکه توجه به روستانشینان از برنامه های مهم دولت و یکی از اقدامات جهت پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها است تصریح کرد: باید به شیوه های مقتضی و موثر ازروستائیان تقدیر کرد و اسباب ماندگاری و تثبیت نقاط روستایی را به هرشکل ممکن فراهم کنیم .

وی یادآورشد: یکی ازآسیبهای جدی جوامع مختلف ، مهاجرت روستاییان به شهرهاست و تعطیل شدن اسباب تولید به روش سنتی که وجود داشته بوده است وهر شیوه ای که بتوان ضمن تکریم روستائیان توجه به تمام زوایا و ابعاد زندگی سالم و موثر وجودداشته باشدنیز لازم است در این رابطه غفلت نشود .

معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه ورزش برای همه یک مسیر شناخته شده است اظهارکرد: نگاه عدالت اجتماعی باید در حوزه ورزش هم می بایست دنبال شودبگونه ای که امکاناتی که در اختیار مردم در شهرها قرارمیگیرد در روستاها هم بدین صورت باشد.

دکترناجی خاطرنشان کرد : سالهاست که پیش بینی تشکیل خانه های ورزش روستایی در فضاهای کوچک و تجهیز آن در دولت انجام شده و مورد نظرقرارداده شده است بگونه ای که روستاییان هم بتوانند ورزش حداقلی رابتوانند انجام دهند و بتوانند از آن فضاهای کوچک استعدادهای بیشتری را به کشور معرفی کرد.

وی ضمن تقدیر از امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان و همکارانشان بابت کار بسیارارزشمند امروز با بیان اینکه تاکنون ۲۲۵ خانه ورزش روستایی در استان ایجاد شده است گفت: تعداد روستاهای این استان بسیار زیاد است که امیدوارم همه روستائیان از این امکانات بهره مند شوند و دهیاری هاموظف شده اند باهمکاری وهماهنگی اداره کل ورزش بتوانند کارهای اثرگذاری رادر حوزه ورزش انجام دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این آئین به اهمیت توسعه ورزش همگانی در سطح استان و به ویژه روستاها اشاره کرد و گفت؛ به منظور ایجاد فضای ورزشی در محیط روستاهای سطح استان تاکنون۲۲۵ خانه ورزش روستایی در سطح استان راه اندازی شده و امروز نیز ۲۱ خانه ورزش روستایی دیگر تجهیز و به بهره برداری رسید.

محمودرضا امیاری ،ارزش هرکدام از تجهیزات را یکصد میلیون ریال بیان کرد و گفت؛ در مجموع مبلغ ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای ایجاد ۲۱ خانه ورزش روستایی هزینه شده است.

متولی ورزش و جوانان استان اظهارکرد: تاسیس خانه های ورزش روستایی طرحی نو در ترویج ورزش و ایجاد شادابی در میان روستاییان و پیشگیری از بزه های اجتماعی است که می تواند کمک شایانی به استعدادیابی و ورزش قهرمانی انجام دهد و از همه همکاری دکتر ناجی معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری که عنایت خاصی به حوزه ورزش و جوانان داشته اندتقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم بستر بسیار مناسبی را درحوزه ورزش و جوانان برای روستاهاو شهرها ایجاد کنیم .

متولی ورزش وجوانان استان یادآورشد:با ایجاد خانه های ورزش روستایی در سراسر استان با هدف شورو نشاط دربین روستاییان و پاسخگویی به نیاز های اولیه آنها ، علاوه بر توسعه تندرستی در بین ساکنان روستا ها ، باهماهنگی دهیاری روستاها براساس مسئولیت خود ، اداره خانه های ورزش را به عهده بگیرند و خدمات ورزشی لازم را ، برای جوانان و نوجوانان روستا مهیا کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23635
  • منبع : روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان استان هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.