تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
5

۵۰۰۰ سند دریانوردی طی چهار ماه اخیر در هرمزگان صادر شد

  • کد خبر : 6198
  • 07 مرداد 1398 - 12:19
۵۰۰۰ سند دریانوردی طی چهار ماه اخیر در هرمزگان صادر شد

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طی چهار ماهه اخیر، بیش از پنج هزار فقره سند دریانوردی در این استان صادر شد.

به گزارش هرمزگان امروز، “اسماعیل مکی زاده” با بیان اینکه بر اساس کنوانسیون سازمان جهانی کار تمامی دریانوردان باید برای فعالیت حرفه ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند، اظهار داشت: بر همین اساس، از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه، یکهزار و ۶۲۴ فقره شناسنامه دریانوردی در استان هرمزگان صادر شده است.
وی از برگزاری ۷۶۲ نفر آزمون دریانوردی در این استان سخن به میان آورد و افزود: آزمون های مختلف شایستگی اعم از فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی به صورت ماهانه با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی در سطح استان برگزار می شود.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: طی چهار ماه نخست سال جاری، سه هزار و ۵۲۷ فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده که یکهزار و ۹۶۶ فقره گواهینامه اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) و یکهزار و ۵۶۱ فقره مربوط به گواهینامه های جانبی(آموزش های جنبی از جمله در مباحث ایمنی) بوده است.
مکی زاده در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع پنج هزار و ۱۵۱ سند دریانوردی در این استان صادر شده است.
شایان ذکر است، بیش از ۱۶ مرکز آموزش دریانوردی با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی هرمزگان فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.