تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
10
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

۹ دستگاه ماشین‌آلات به ناوگان راهداری هرمزگان اضافه شد

  • کد خبر : 17044
  • 13 اردیبهشت 1399 - 15:00
۹ دستگاه ماشین‌آلات به ناوگان راهداری هرمزگان اضافه شد
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان بیان داشت: با توجه به وجود افزون بر پنج‌هزار کیلومتر راه خاکی در سطح استان و بروز مشکلات در خدمات‌رسانی به ویژه در روزهای بارندگی، خریداری این تعداد ماشین‌آلات جدید موجب نوسازی و به روزرسانی تجهیزات اداره کل شده است.

به گزارش هرمزگان امروز مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: این تجهیزات از محل اعتبارات ملی توسط سازمان راهداری تامین شده است. یوسف عابدینی در جمع خبرنگاران افزود: این تجهیزات در راستای توانمندسازی عملیات نگهداری راه‌ها از جمله تنظیم بستر و لایروبی دهانه پل‌ها، بازگشایی مسیرهایی که بعد از بارندگی دچار آسیب می‌شود، بازگشایی راه‌های صعب‌العبور در روستاها خریداری و در اختیار این اداره کل قرار گرفته است. 

وی افزود:این ماشین‌آلات شامل پنج دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی به همراه چکش، یک دستگاه مینی لودر، یک دستگاه جاروب مکانیزه، ۳ قطعه تیغه جلو کامیونی، یک دستگاه خط کش است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان بیان داشت: با توجه به وجود افزون بر پنج‌هزار کیلومتر راه خاکی در سطح استان و بروز مشکلات در خدمات‌رسانی به ویژه در روزهای بارندگی، خریداری این تعداد ماشین‌آلات جدید موجب نوسازی و به روزرسانی تجهیزات اداره کل شده است.

عابدینی توضیح داد: براساس حجم ترافیک ورودی و خروجی محورهای مواصلاتی به واسطه ترانزیتی بودن و میزان بالای رفت و آمد در محورها، تداوم روند نوسازی ناوگان راهداری از برنامه‌های این اداره کل است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت جذب منابع و تامین اعتبار تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای سایر شهرستان‌ها نیز تامین خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در این رابطه ابرازداشت: باتوجه به نیاز تمامی شهرستان‌های استان به ماشین آلات جدید برای استفاده مستمر در عملیات راهداری به ویژه در مواقع حوادث غیرمترقبه و بحرانی، مستلزم حمایت همه جانبه کلیه فرمانداران برای تصویب اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات آن شهرستان در راستای نوسازی ناوگان راهداری هستیم.  

در فروردین ماه سال جاری، بارندگی شدید در پنج مرحله در بیش از ۲۰ استان و وقوع سیل در ۱۵ استان موجب بروز خسارت به ۱۲ هزار و ۵۵۳ کیلومتر از راه‌های کشور شد. خسارت بارندگی و سیل بر اساس برآورده‌های اولیه بدون احتساب سیل ۲۹ فروردین در استان هرمزگان ۷۳۴.۵ میلیارد ریال بوده است.

سیل فروردین امسال همچنین در ۸ شهرستان هرمزگان و به یک هزار و ۳۰۰ نفر از کشاورزان این استان خسارت وارد کرده که بیش‌ترین این آسیب‌ها متعلق به شهرهای رودان، میناب، بندرعباس و حاجی آباد است.

بارندگی و سیلاب نوروز امسال در شرق استان هرمزگان نیز ضمن سرریز شدن سدهای استقلال، شمیل و نیان، باعث خسارت به جاده‌ها و آب گرفتگی چند روستای پایین سد میناب و غرق ۴ نفر شد.

سیل‌های امسال هم‌چنین به ۳هزار و ۳۰۰هکتار از زمین های زراعی آبی، دوهزار و ۸۰هکتار باغی، ۲۲۰ راس دام، ۲ واحد دامداری روستایی، یک واحد گلخانه، ۳۷ حلقه چاه، ۲۳ رشته قنات، ۱۸ کیلومتر جاده بین مزارع، یک هزار و ۸۰۰هکتار زمین با سیستم آبیاری تحت فشار، ۱۰۰متر انتقال آب با کانال، ۵ کیلومتر انتقال آب با لوله و ۶۶ بند و سازه آبخیزداری خسارت وارد شده است.

بیشترین و کمترین بارش های فروردین ماه ۹۹ در ایستگاه هواشناسی مربوط به شهرهای سردشت بشاگرد، سیریک، رودان، بستک، میناب، قشم، ابوموسی، جاسک، سیریک، کیش، لاوان، بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، پارسیان و بندرخمیر بوده است.

در سیلابهای نیمه دوم سال ۹۸ در استان هرمزگان نیز، ۲ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال به جاده‌ها و ابنیه فنی به خصوص در شهرستان های جاسک، بندرلنگه و بستک در هرمزگان خسارت وارد شد و ۲هزار و ۷۸۵ کیلومتر محور اصلی‌، فرعی و روستایی در سیل آسیب دیدند.

طول راه‌های متاثر از سیل و آسیب دیده در استان هرمزگان، حدود هزار و ۷۸۵ کیلومتر شامل یک‌هزار و۹۴۴ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=17044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.