تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم:

۵۴ مورد حیوان گزیدگی از ابتدای امسال تا کنون در قشم / حیوان گزیدگی را جدی بگیرید

  • کد خبر : 23873
  • 26 آذر 1399 - 11:13
۵۴ مورد حیوان گزیدگی از ابتدای امسال تا کنون در قشم / حیوان گزیدگی را جدی بگیرید
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ مورد حیوان‌گزیدگی در قشم گزارش شده، که با مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی و انجام واکسیناسیون از ابتلا به بیماری هاری پیشگیری شده است.

به گزارش هرمزگان امروز مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ مورد حیوان‌گزیدگی در قشم گزارش شده، که با مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی و انجام واکسیناسیون از ابتلا به بیماری هاری پیشگیری شده است.

دکتر حمیدرضا بهزادی افزود: بیماری هاری یکی از مهمترین بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است که در بسیاری از مناطق جهان شایع بوده و در ایران نیز یک اولویت مهم به شمار می آید.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه در ایران میلیاردها ریال جهت درمان و پیشگیری از هاری هزینه می شود متاسفانه سالانه نزدیک به دهها مورد مرگ غم انگیز و وحشتناک هاری را تجربه می کنیم.

دکتر بهزادی اظهار کرد: این بیماری از طریق گاز گرفتگی حیوانات مختلف (خفاشان، گوشتخواران، علف خواران اهلی و وحشی ) به انسان انتقال پیدا می کند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیان کرد: جوندگانی همچون: موش خانگی، موش صحرایی و خرگوش قدرت انتقال بیماری هاری را ندارند ولی لازم است اقدامات لازم جهت انجام شستشو و واکسیناسیون (دیفتری و کزاز) در افراد گزیده شده صورت گیرد.

دکتر بهزادی خاطر نشان کرد: هاری صد در صد کشنده است و غیر قابل درمان بوده، ولی در صورت گزیدگی با مراجعه به موقع و انجام واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

دکتر بهزادی یادآور شد: در صورت امکان از نگهداری سگ در منزل خودداری شود و افرادی که حیواناتی را در محل زندگی خود نگهداری می‌کنند باید مراقب سلامتی خود باشند؛ حیوان گزیدگی را جدی بگیرند و نسبت به تزریق واکسن‌های پیشگیری بیماری‌ها برای حیوان خود اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23873
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.