تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8

یکی از محورهای رونق تولید، بدست گرفتن بازارهای خارجی است

  • کد خبر : 24521
  • 11 دی 1399 - 11:24
یکی از محورهای رونق تولید، بدست گرفتن بازارهای خارجی است
جلسه صادرات غیر نفتی شهرستان جاسک با حضور فرماندار شهرستان جاسک ،رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان ،رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس و اعضا کارگروه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز فرماندار شهرستان جاسک اظهار داشت: با پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار هرمزگان، صادرات در شهرستان جاسک به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های حمایتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در ظرف چند سال اخیر جاسک تحولات گسترده‌ای در زمینه افزایش صادرات غیرنفتی داشته است.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: سیاست‌ها و راهبردهای توسعه‌ای دولت با رویکرد توسعه صادرات غیرنفتی همراه است.

رادمهر عنوان داشت: صادرات گسترده‌ای از منطقه از طریق جاسک صورت می‌گیرد که نشانگر تحقق رسالت‌های ارزآوری غیرنفتی و تبدیل شدن این منطقه به قطب صادرات است.

وی یادآور شد: بندرجاسک با توجه به نزدیکی به کشور عمان، قطب صادرات غیرنفتی جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

فرماندار جاسک با تشریح سیاست‌های صادرات غیرنفتی و با بیان اینکه صادرات می‌تواند موجبات ارزآوری کشور را فراهم آورد، افزود: جاسک دارای ظرفیت بالایی برای صنعت تولید، ترانزیت و صادرات دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های توسعه صادرات غیرنفتی در جاسک در راستای توسعه اقتصادی کشور است.

رادمهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید بیش از پیش پتانسیل‌های شهرستان را به سمت تولید صادرکننده و حمایت از کسانی که در ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری نقش دارند سوق دهیم و از این طریق ضمن افزایش تولیدات غیرنفتی در بخش‌های مختلف در بحث خودکفایی و اقتصاد مقاومتی و از سویی به‌طرف صنعت بسیار مهم و ارزآور صادرات حرکت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در این جلسه گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید ، یکی از محورهای رونق تولید بحث بازار و بدست گرفتن بازارهای خارجی و صادرات غیر نفتی است که می‌تواند جهشی برای اقتصاد ما باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در شرق استان به ویژه بندر جاسک، این شهرستان به دروازه صادراتی استان خصوصاً صادرات محصولات کشاورزی تبدیل می‌شود و شهرستان جاسک محور توسعه سواحل مکران است.

وی ادامه داد: دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی بندرعباس در بندر جاسک در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و این خود گامی ارزنده، اساسی و کاری عام‌المنفعه جهت همراهی و رفع مشکلات بازرگانان غرب هرمزگان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با فعال شدن دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی بندرعباس در شهرستان بندر جاسک زمینه رونق فعالیت های تجاری در شرق استان بیش از پیش مهیا شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس در این جلسه اظهار داشت : راه اندازی دفاتر مستقل و درخور شان فعال اقتصادی در شرق و غرب استان از برنامه های اولویت دار اتاق بود که خوشتبختانه با همکاری و حمایت مسوولان به تحقق پیوست وما به زودی شاهد افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی درشرق استان خواهم بود.

صفا بیان داشت: گسترش خدمات بازرگانی اتاق درنقاط مهم و کلیدی استان با جدیت دنبال می شود .

همچنین در ادامه سفر رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان از ظرفیت تولیدی این شهرستان شامل کارخانه آب معدنی آریا قشم ، و شرکت پتروپالایش مکران بازدید به عمل آوردند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24521
  • منبع : روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.