تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
6
دکتر فریدون همتی:

ایران اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا، با صلابت رو به جلو گام برمی‌دارد

  • کد خبر : 25971
  • 16 بهمن 1399 - 12:20
ایران اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا، با صلابت رو به جلو گام برمی‌دارد
استاندار هرمزگان گفت: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا، عمران و توسعه و پیشرفت در سراسر کشور از جمله هرمزگان با قوت در حال انجام است.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در مراسم بهره‌برداری از آب شیرین کن شرکت سیمان هرمزگان در شهرستان بندرخمیر با تبریک و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، عنوان کرد: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا، عمران و توسعه و پیشرفت در سراسر کشور از جمله هرمزگان با قوت در حال انجام است و چرخ تولید در حال گردش است و روز به روز قدرت و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در دنیا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که تنها در استان هرمزگان در دهه فجر سال جاری تعداد ۱۰۱۹ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و ایران اسلامی با صلابت رو به جلو گام برمی‌دارد.

استاندار هرمزگان افزود: بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری های بزرگی که در هرمزگان شکل گرفته، برکات بسیاری را برای این استان به همراه داشته است، از جمله اینکه بخشی از درآمدهای این بنگاه‌ها در قالب ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع می‌شود که این امر موجب تغییر و تحول در شهرها و روستاهای استان شده است.

همتی تصریح کرد: شرق و غرب هرمزگان نیز با انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در حال تحول است و همه این اقدامات، سرمایه بزرگی برای مردم، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانجات و واحدهای جدید معدنی در هرمزگان، گفت: شهرستان بندرخمیر نیز از معادن گچ و سیمان برخوردار است و همچنین با توجه به نیازها، باید کارخانه سیمان هرمزگان در این شهرستان توسعه یابد و یا اینکه کارخانه جدید سیمان در این شهرستان راه‌اندازی شود.

استاندار هرمزگان به ایفای مسئولیت های اجتماعی توسط بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس در حال احداث است و همچنین ۱۰۰ مدرسه توسط بنگاه های اقتصادی در هرمزگان ساخته می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: شرکت توسعه زیرساخت‌های استان با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در هرمزگان راه‌اندازی شده که پروژه استفاده از پساب تصفیه شده بندرعباس در صنایع را اجرایی می‌کند و علاوه بر آن پیگیر تشکیل شرکت فرهنگی، ورزشی با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در هرمزگان هستیم تا به لحاظ زیرساختی پشتیبانی مناسب را از ورزش هرمزگان داشته باشد و به پشتوانه این صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بتوانیم زمینه بروز و پرورش استعدادهای رشته‌های مختلف ورزشی در هرمزگان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان است به لحاظ نیروی انسانی نیز از وضعیت خوبی برخوردار است، اضافه کرد: از بنگاه‌های اقتصادی و صنایع فعال در هرمزگان می خواهیم تا هرچه بیشتر در مناصب مدیریتی و هیئت مدیره های خود از نیروهای توانمند بومی استان که دلسوزانه کار و فعالیت خود را انجام می دهند، استفاده کنند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کشور، در هرمزگان در حال شکل گیری و اجراست و این استان پذیرای سرمایه‌گذاران می‌باشد و در حال حاضر نیز نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان بیش از ۵۰ درصد است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.