تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
1

گردهمایی بزرگ اربعین حسینی نماد انسجام مسلمانان است

  • کد خبر : 10247
  • 16 مهر 1398 - 11:43
گردهمایی بزرگ اربعین حسینی نماد انسجام مسلمانان است

گردهمایی بزرگ اربعین حسینی یک حرکت بزرگ دینی و انقلابی جهان اسلام است و مردم با عشق و علاقه در این مراسم حضور می‌یابند.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر سعید ناجی در نشست ستاد اربعین حسینی(ع) استان هرمزگان، افزود: گردهمایی اربعین یک نمایش عمومی و شکوهمند از وحدت و همبستگی میان مسلمانان است که در این راهپیمایی عظیم علاوه بر مسلمانان، ادیان مختلف و غیرمسلمان نیز حضور دارند که این خود موجب تقریب ادیان و اقوام مختلف می گردد.

وی اضافه کرد: راهپیمایی اربعین نه تنها یک حرکت معنوی، بلکه یک حرکت سیاسی نیز هست که در این سال ها موجب وحدت و نزدیکی بیشتر کشور ایران و عراق گردیده است.

ناحی با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورایی و حسینی مایۀ اقتدار و سربلندی انقلاب اسلامی است، گفت: اقبال و حضور مخاطبان و جوانان مسلمان از سراسر جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین حسینی یک گام بزرگ در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و ایجاد وحدت و محبت در بین امت‌های اسلامی است.

وی با بیان اینکه خدمت به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فضیلت بسیاری دارد، افزود: باید فرصت پیش آمده برای خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) را ارج نهیم و برای ارائه خدمات بهتر برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در همین راستا دستگاه های متولی باید تلاش خود را جهت تامین امنیت مسیرها، مواکب و حمل و نقل مورد نیاز زائرین به کار گیرند.

ناجی تاکید کرد: با توجه به ضرورت پیوست فرهنگی و تبلیغی موکب های اربعین و ارائه خدمات فرهنگی، شایسته است مسئولین موکب ها زمینه های لازم را در موکب جهت انجام عملیات فرهنگی و تبلیغی فراهم کنند.

وی اظهار داشت: هر موکب یک سنگر فرهنگی و تبلیغی در مواجهه با تهاجم وسیع و بسیار گسترده دشمن در تحت تاثیر قرار دادن افکار و اندیشه های مردم به خصوص جوانان است لذا باید موکب ها به صورت چند منظوره و با درک مناسبی از فضای موجود به ارائه حداکثری خدمات فرهنگی و تبلیغی نیز بپردازند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.