تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

“گذر فرهنگی” در محدوده برکه های باران در بندرعباس ایجاد می‌شود/تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس و مجتمع فرهنگی ابوموسی

  • کد خبر : 25146
  • 24 دی 1399 - 11:55
“گذر فرهنگی” در محدوده برکه های باران در بندرعباس ایجاد می‌شود/تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس و مجتمع فرهنگی ابوموسی
استاندار هرمزگان در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توسعه زیرساخت های فرهنگی در هرمزگان تأکید کرد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در دیدار با دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه گذر فرهنگی در محدوده های تاریخی و گردشگری شهر بندرعباس می تواند به رونق گردشگری و توسعه فعالیت های فرهنگی منجر شود، عنوان کرد: ایجاد گذر فرهنگی در محدوده برکه های باران بندرعباس در دستور کار قرار دارد که نیازمند حمایت ویژه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: ایجاد این گذرگاه در راستای ارتقاء رضایت هنرمندان، درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای این قشر فرهیخته مؤثر خواهد بود.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص نامگذاری هفته هرمزگان، تصریح کرد: پنجم تا دوازدهم اردیبهشت ماه به نام هفته هرمزگان نامگذاری شده و تلاش داریم با بهره گیری از ظرفیت های هنری موجود در استان، فرهنگ، آداب و رسوم مردم این منطقه را به کشور معرفی کنیم.

همتی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های فرهنگی در هرمزگان، خواستار تخصیص اعتبار لازم به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی با توجه به سال پایانی خدمت رسانی دولت تدبیر و امید به مردم هرمزگان شد و گفت: علی رغم اقدامات خوبی که در این حوزه به‌ویژه طی چند سال اخیر در استان انجام شده است، اما پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس، با توجه به مساحت زیاد پروژه، نیازمند اعتبارات ویژه برای تکمیل شدن است که اگر به سرانجام برسد، می توان از آن به عنوان یک کار ماندگار در حوزه کتابخانه ای کشور یاد کرد.

دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اهتمام استاندار هرمزگان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص توسعه زیرساخت های فرهنگی، بیان داشت: اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی در هرمزگان انجام شده که ساخت پلاتو و نگارخانه در چهار شهرستان هرمزگان به عنوان جدیدترین اقدامات این حوزه قابل تقدیر است.

صالحی افزود: اگرچه تحریم ها عاملی برای کند شدن پروژه ها است، اما توجه دولت به توسعه متوازن زیرساخت های فرهنگی با نگاه آماری نیز کاملا” مشهود و قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با درخواست استاندار هرمزگان مبنی بر تخصیص اعتبار ویژه به منظور تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس و مجتمع فرهنگی هنری ابوموسی و همچنین حمایت ویژه اعتباری از «هفته هرمزگان» و ایجاد «گذر فرهنگی» در بندرعباس موافقت کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.