تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
1

کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اساسی دانشگاه علوم پزشکی استان

  • کد خبر : 53928
  • 18 اردیبهشت 1403 - 3:45
کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اساسی دانشگاه علوم پزشکی استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری باحضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خبرنگاران با موضوع تشریح دستاوردها و اقدامات هفته سلامت در سالن کنفرانس رازی برگزار شد، گفت: : مجموع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ۱۲ هزار تن است و کمبود نیروی انسانی چالش اساسی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

به گزارش صبح دریا نیوز، دکتر غلامعلی جاودان با بیان اینکه نبود زیرساخت های رفاهی، شرایط آب و هوایی استان،  از دیگر چالش های استان است،   افزود: ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی در هرمزگان داریم که این تعداد ۲ برابر دانشگاه علوم پزشکی های کشور است.
جاودان، از پروژه های شاخص به تأمین زیرساخت های آموزش پزشکی، توسعه دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب در شهرستان میناب و بندرلنگه، توسعه تخت های بیمارستانی در مرکز استان و در شهرستان میناب و بعضی از شهرستان ها به صورت محدود است، اشاره کرد.
وی، با بیان اینکه حدود یکهزار تخت بیمارستانی در امسال و سال های بعد به بیمارستان های استان اضافه می شود، ادامه داد: در حوزه بهداشت حدود ۵۵ پروژۀ بهداشتی را در دستور کار داریم که  امیدواریم  در صورت تأمین منابع، آماده سازی شود و به ارائه خدمت به مردم بپردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مطرح کرد: معاونت بهداشتی در زمینه پسماندهای بهداشتی و پزشکی نظارت های لازم را به ۲ صورت انجام می دهد، در بخش دولتی پسماندها به وسیله دستگاه امحا و بی خطر سازی زباله های بیمارستانی انجام می شود و در بخش خصوصی از جمله درمانگاه ها و مطب ها  نیز نظارت می شود که با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند قرارداد ببندند و در زمینه دفع پسماندهای بهداشتی بر اساس مقررات  عمل کنند.
جاودان، اضافه کرد: در بیمارستان ها نیز به منظور مدیریت پسماندها  سطل ها رنگ بندی تعبیه شده است که به وسیله همکاران بهداشت محیط در استان نظارت می شود.

این مسئول بهداشت و درمان، در خصوص بی خطر ماندن پسماندها توضیح داد:بیمارستان های ما این ظرفیت را دارند و در بخش خصوصی نیز نظارت هایی  بر پروانه مطب و نظارت بر درمان و همچنین قرارداد با بخش خصوصی فعال در زمینه پسماندهای عفونی انجام می شود و  در صورتیکه مطب یا درمانگاهی این اقدام را انجام ندهد برخورد قانونی از طریق معاونت درمان و نظارت بر درمان صورت می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بیان داشت: از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته ۱۹۰ پروژه در حوزه بهداشت و سایر حوزه ها افتتاح شد.
گفتنی است، در پایان این نشست از زحمات و تلاش های خبرنگاران حوزه بهداشت ودرمان تقدیر شد.
پایان خبر/
جمیله دبیری نیا
 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=53928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.