تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6
دکتر فریدون همتی:

کشف ۹۵ درصد کل جرائم سرقت در استان/کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت های کلان و مسلحانه

  • کد خبر : 26600
  • 05 اسفند 1399 - 12:08
کشف ۹۵ درصد کل جرائم سرقت در استان/کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت های کلان و مسلحانه
استاندار هرمزگان با اشاره به کاهش 100درصدی وقوع سرقت های کلان و مسلحانه و انجام اقدامات مؤثر پیشگیرانه توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، اظهار داشت: 91طرح در راستای مهار سرقت طی 10ماه نخست سال جاری اجرا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 46درصدی همراه بوده است.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در جلسه مشترک قرارگاه عملیاتی مقابله با سرقت و یازدهمین جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان هرمزگان ضمن قدردانی از فرماندهی انتظامی استان، با بیان اینکه بیشترین آمار سرقت متعلق به شهرستان های بندرعباس و میناب است، از کشف ۹۵درصد کل جرائم سرقت در سطح استان طی ۱۰ماه نخست سال جاری خبر داد و بیان داشت: مهاجر پذیربودن، استقرار مراکز اداری و تجاری بزرگ، وجود معتادان متجاهر و … از جمله دلایلی است که زمینه را برای سرقت در سطح شهر بندرعباس بیشتر از سایر مناطق استان فراهم کرده است.

وی افزود: کشف سرقت در ۱۰ماه نخست سال جاری در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۱درصدی همراه بوده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به کاهش ۱۰۰درصدی وقوع سرقت های کلان و مسلحانه و انجام اقدامات مؤثر پیشگیرانه توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، اظهار داشت: ۹۱طرح در راستای مهار سرقت طی ۱۰ماه نخست سال جاری اجرا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۶درصدی همراه بوده است.

رئیس شورای تأمین استان هرمزگان گفت: به منظور کاهش و پیشگیری از وقوع جرم سرقت، گشت وِیژه مقابله با سرقت، گشت های انتظامی محله محور و ۱۵کارگروه ویژه در سطح شهر بندرعباس فعال هستند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: ۱۵۰قرارگاه فرعی تخصصی در سطح استان و در مناطق مختلف برای مقابله با سرقت تشکیل شده است و با مجموعه اقداماتی که در سطج استان انجام شده، منجر به کشف بیش از ۱۱۳میلیارد تومان عین اموال مسروقه شد.

وی با اشاره به اینکه عمده سرقت های خرد توسط معتادان متجاهر صورت می گیرد، تأکید کرد: تا پایان سال جاری ظرفیت اسکان بیش از ۴۰۰نفر در کمپ نگهداری معتادان متجاهر در ایسین بندرعباس فراهم می شود و امیدواریم با حمایت دستگاه قضایی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به معتادان مستقر در این مرکز، افراد بهبود یافته پس از کسب آموزش های لازم فنی بتوانند وارد بازار کار شوند.

دکتر همتی، مشارکت خانواده ها در بهبودی افراد معتاد را بسیار موثر دانست و گفت: بخش محدودی ازبیماری اعتباد مربوط به مصرف مواد مخدر است اما بخش اعظم این بیماری نیاز روانی فرد بیمار است که خانواده ها باید با فراهم کردن این آرامش روانی، زمینه رهایی افراد از بلای خانمان سوز اعتیاد را فراهم کنند.

استاندار هرمزگان همچنین در این نشست، یکی از محورهای مهم کاری فرمانداران را تشکیل کارگروه مقابله با سرقت در شهرستان ها عنوان کرد و افزود: هر یک از دستگاه ها باید وظیفه معین خود را برابر مصوبه شورای امنیت کشور به طور کامل اجرایی کند و هر دستگاهی وظایفش را انجام ندهد، مطابق قانون پیگیری لازم انجام و با مدیران خاطی برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.