تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

کسب رتبه برتر جشنواره آراء قضایی توسط رییس شعبه دوم دادگاه خانواده بندرعباس

  • کد خبر : 23505
  • 18 آذر 1399 - 12:17
کسب رتبه برتر جشنواره آراء قضایی توسط رییس شعبه دوم دادگاه خانواده بندرعباس
رییس کل دادگستری استان هرمزگان از کسب رتبه برتر جشنواره آراء قضایی توسط رییس شعبه دوم دادگاه خانواده بندرعباس خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان طی مراسمی از تلاش‌های احمد حبیبی رییس شعبه دوم دادگاه خانواده بندرعباس و برگزیده جشنواره آرای قضایی در آبانماه سال جاری تقدیر کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این مراسم اظهار داشت: تحقق عدالت در گرو آرای متقن و مرهون تلاش‌های قضات شریفی است که در این عرصه مهم حضور فعال و مبتکرانه دارند.

وی تصریح کرد: ارتقاء و اعتلای سرمایه اجتماعی دستگاه قضایی در گرو صدور آراء متقن، کاهش اطاله دادرسی و سرعتِ توأم با دقت در رسیدگی‌ها است.

صالحی در ادامه افزود: استفاده قضات از مکانیسم‌های خلاقانه و مبتنی بر عقلانیت در مقابله با جرائم می‌تواند زمینه ساز نوآوری در نگارش آرای قضایی شود.

رییس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین با اشاره به اهمیت دقت نظر در رسیدگی به خواسته‌های حقوقی و خانواده تصریح کرد: باید سعی شود احکامی که در دادگاه‌های حقوقی و خانواده صادر و قطعی می‌شود بر مبنای اصول و موازین کامل شرعی و قانونی باشد چراکه اتقان آرا یکی از وجوه عدالت قضایی و ازسیاست‌های قوه قضائیه در دوره تحول محسوب می‌شود و در این زمینه شناسایی قضات توانمند و بهره‌مند از دانش بالای قضایی در این حوزه اولویتی حائز اهمیت به شمار می‌آید.

وی با بیان این مطلب که لازمه اتقان آرا، مستند و مستدل بودن آن‌ها است در تبیین این موضوع خاطر نشان کرد: طبق قانون، رأی دادگاه باید علاوه بر استناد به مواد قانونی مستدل و موجه نیز باشد و لازم است که همکاران محترم قضایی مساعی لازم را در این خصوص داشته باشند.

صالحی همچنین برگزاری جشنواره آرای برتر را فرصت مغتنمی دانست که با آن عمل و نظر حقوقی به هم نزدیک شده و نقش رویه قضایی در سازندگی نظام حقوقی به منصه ظهور رسانده شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با یادآوری نقش قضاوت صحیح در اثر بخشی نظام عدالت، خاطر نشان ساخت: با بررسی‌های صورت گرفته از سوی کمیته نقد آرای معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان هرمزگان، تلاش‌های جناب آقای احمد حبیبی منجر به کسب عنوان برتر جشنواره آراء قضایی توسط ایشان در آبان ماه سال ۱۳۹۹ گردید.

عالی‌ترین مقام قضایی استان در پایان ضمن تشکر از کوشش‌های احمد حبیبی رییس شعبه دوم دادگاه خانواده بندرعباس با اهدای لوح سپاس از وی تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.