تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
5
مرادی در حاشیه مراسم امضای قرارداد افزایش بهره برداری میادین نفتی؛

پیمانکاران ملزم به جذب نیروهای بومی در هر استان شدند/۹۵ هزار بشکه به تولید روزانه نفت کشور افزوده می‌شود

  • کد خبر : 25169
  • 24 دی 1399 - 12:51
پیمانکاران ملزم به جذب نیروهای بومی در هر استان شدند/۹۵ هزار بشکه به تولید روزانه نفت کشور افزوده می‌شود
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از اختصاص ۴ درصد از مبلغ هر قرارداد در جریان قراردادهای افزایش بهره‌برداری میادین نفتی به توسعه زیرساخت های آموزشی و بهداشتی خبر داد و گفت: پیمانکاران ملزم به جذب نیروهای بومی در هر استان شدند.

به گزارش هرمزگان امروز، احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در حاشیه امضای قرارداد افزایش بهره‌برداری میادین نفتی که روز گذشته برگزار شد، گفت: بهره‌برداری از چاه‌های نفت پس از اتمام ظرفیت مفید آنها نیازمند دانش و تکنولوژی خاصی است که تا پیش از این در انحصار چند کشور خاص بود اما به کوشش دانشمندان جوان ایرانی این تکنولوژی داخلی شده است و امروز ۸ قرارداد افزایش ظرفیت تولید در محدوده ۷ استان شامل هرمزگان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس منعقد شد.

احمد مرادی ادامه داد: این طرح مشتمل بر ۳۳ پروژه، شامل ۲۹ پروژه در بخش خشکی و ۴ پروژه فراساحلی می‌شود و به جهت ارتقا توان فنی و حمایت از پیمانکاران داخلی تمامی این پروژه‌ها توسط شرکت های داخلی اجرا خواهند شد و در قرارداد به پیمانکاران تاکید شده تا در هر منطقه از پرسنل بومی همان استان استفاده کنند.

اختصاص ۴ درصد از مبلغ هر قرارداد به توسعه آموزشی و بهداشتی منطقه

وی با اشاره به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه در حوزه زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی، افزود: حق مناطق نفت‌خیز آنگونه که باید ادا نشده لذا پیمانکاران طرف این قراردادها ملزم شده اند تا ۴ درصد از مبلغ هر قرارداد را صرف مسئولیت های اجتماعی همان منطقه کنند که با توجه به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلاری این قراردادها رقم قابل توجهی صرف مسئولیت‌های اجتماعی در این مناطق خواهد شد.

مرادی بیان کرد: در جریان قراردادی های امروز مجموعا ۹۵ هزار بشکه به تولید روزانه نفت کشور افزوده خواهد شد که با احتساب قرارداد مرحله اول و دوم این افزایش ظرفیت به ۲۸۰ هزار بشکه نفت در روز می رسد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.