تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
4

پیشرفت چشم گیر و فوق العاده هرمزگان در تولید ماهیان خاویاری

  • کد خبر : 10754
  • 28 مهر 1398 - 9:53
پیشرفت چشم گیر و فوق العاده هرمزگان در تولید ماهیان خاویاری

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در بازدید از مزارع پرورش میگو ،تکثیر و نرسری ماهیان دریایی قشم و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان حاجی آباد به همراه مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات ایران مدیر کل شیلات هرمزگان معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان و مدیر شیلات شهرستان قشم گفت: قشم می تواند الگوی کشوری توسعه پایدار پرورش میگو و آبزیان دریایی باشد.

به گزارش هرمزگان امروز: معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در بازدید از ظرفیت های آبزی پروری شهرستان قشم، از این شهرستان به عنوان الگوی کشوری توسعه پایدار پرورش میگو یاد کرد.

حسین عبدالحی با بیان اینکه استفاده از روش های نوین و علم روز تکثیر و پرورش میگو،بکار گیری تجهیزات و دستگاه های نوین در پرورش میگو و رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط فنی و مدیریتی شیلات به خوبی در مزارع پرورش میگو شهرستان قشم به چشم می خورد گفت: خوشبختانه پرورش دهندگان میگوی شهرستان قشم مدیریت مزارع پرورش میگوی خود را اصولی و با فن آوری نوین انجام می دهند .همچنین ضرورت توجه به امنیت زیستی و رعایت دقیق ملاحظات بهداشتی بطور مستمر متضمن تولید پایدار میگو در قشم خواهد بود.

وی افزود: توسعه مراکز تکثیر و نرسری در دستور کار ویژه شیلات ایران برای توسعه پایدار پرورش ماهیان دریایی می باشد که شهرستان قشم پتانسیل مناسبی برای ایجاد این مراکز دارد در حال حاضر دو مرکز نرسری ماهیان دریایی در قشم فعال است. از سال ۹۴ تا کنون حدود ۱۱ میلیون بچه ماهی جهت ذخیره سازی در قفسهای پرورش ماهی استان در مراکز تکثیر و نرسری این جزیره تولید شده است .

عبدالحی با اشاره به رشد مناسب آبزی پروری در استان هرمزگان گفت: این استان به قطب تولیدات شیلاتی و آبزی پروری کشور تبدیل شده است و خوشبختانه هرمزگان با بالاترین مرز آبی و ساحلی تولیدات آبزی پروری و شیلاتی کشور را متحول خواهد کرد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه هرمزگان ظرفیت خوبی در تولید انواع آبزی شامل ماهیان دریایی و گرمابی و خاویاری و میگو، جلبک، کروکودیل، ماهیان زینتی و صدف و خیار دریایی و سایر ابزیان با توجه به شرایط مناسب اقلیمی دارد تصریح کرد :آبزی پروری راهی مطمئن برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردم بومی و ساحل نشینان است .

🔴پیشرفت هرمزگان در تولید ماهیان خاویاری چشم گیر و فوق العاده است.

در ادامه معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در بازدید از مرزعه پرورش ماهیان خاویاری در حاجی آباد گفت: روند تولید ماهیان خاویاری در استان هرمزگان چشم گیر و فوق العاده است و خوشبختانه شرایط اقلیمی استان نیز با این مهم در هرمزگان همراه بوده است.
حسین عبدالحی با اشاره به اینکه ماهیان خاویاری تولید شده در استان هرمزگان از ویژگی ها و شاخص های کیفی بسیار بالای برخوردار هستند گفت: امید است در آینده ای نزدیک شاهد تبدیل استان هرمزگان به قطب صادراتی و تولید ماهیان خاویاری باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک تن گوشت ماهی خاویاری تولید و به کشور روسیه صادر گردید امسال بالغ بر ۱۵ هزار قطعه ماهی خاویاری در استان ذخیره سازی شده است که پیش بینی می شود در استان هرمزگان امسال شاهد تولید بالغ بر ۴۰ تن ماهی خاویاری باشیم.
این مقام مسئول پیش بینی کرد در سال آینده نیز با توجه به ذخیره سازی سال جاری و آینده حداقل ۱۰۰ تن ماهی خاویاری در استان تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شود. همچنین با توجه به شرایط رشد مناسب و سریع ماهیان خاویاری در این استان امیدواریم در آینده نزدیک شاهد استحصال خاویار از این ماهیان باشیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.