تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
9

پیشرفت مطلوب ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی مطابق با برنامه زمانبندی

  • کد خبر : 23781
  • 24 آذر 1399 - 12:23
پیشرفت مطلوب ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی مطابق با برنامه زمانبندی
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برج کنترل ترافیک دریایی در حال احداث بندر شهید رجایی با ۶۲.۲ متر ارتفاع و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، براساس برنامه زمانبندی در حال اجراست .

به گزارش هرمزگان امروز، “علی رضا محمدی کرجی ران” با بیان اینکه برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی بعنوان مرتفع ترین برج کنترل در حال احداث کشور با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی در حال انجام است، اظهارداشت: عملیات ساخت این برج بصورت ۲۴ ساعته و بر اساس برنامه زمانبندی تحت نظارت مستقیم واحد مهندسی و عمران اداره کل و اداره HSE بندر در حال پیشروی است .

مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با اشاره به مشخصات فنی این پروژه، ارتفاع این سازه بتنی را ۶۲.۲ متر(از تراز روی فونداسیون ) عنوان کرد و گفت: حجم بتن ریزی این سازه ۱۲۳۰ متر مکعب با وزن آرماتوربندی ۴۲۶ تن و ضخامت ۷۰ سانتیمترمی باشد .

وی اضافه کرد : این برج دارای دو دستگاه آسانسور پر سرعت بوده که قادر است ارتفاع برج را در ۲۸ ثانیه طی نماید .

این مقام مسئول احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی را به منظور استقرار حوزه های VTS ،MRCC،TECHNICAL ROOM منظر و فضای های اداری مرتبط با امور دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این پروژه در خرداد ماه ۱۴۰۱ اتمام و مورد بهره برداری قرار می گیرد .

گفتنی است؛ با توجه به وسعت استان هرمزگان وبرخورداری از بنادر و جزایر متعدد همچنین موقعیت سوق الاجیشی واستراتژیک، مرکز VTS ( کنترل ترافیک دریایی ) بندر شهید رجایی از حساس ترین و پرترافیک ترین مراکز دریایی کشور و همچنین مرکز MRCC (جستجو ونجات دریایی ) استان هرمزگان بالغ بر ۶۰ درصد از عملیات های جستجو و نجات دریایی و شرایط استقرار را در پهنه های آبی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23781
  • منبع : روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.