تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

پیام مشترک استاندار هرمزگان و مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش

  • کد خبر : 25192
  • 25 دی 1399 - 11:44
پیام مشترک استاندار هرمزگان و مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش
دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش، پیام مشترکی صادر کردند.

به گزارش هرمزگان امروز، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وامرهم شورای بینهم ( شوری ، ۳۸ )

بدون تردید رشد و توسعه پایدار یک کشور به تربیت انسان‌های آگاه متعهد و متخصص بستگی دارد و پیشرفت همه جانبه ملت ها مرهون توسعه سرمایه انسانی است و در این میان اثرگذار ترین نهاد اجتماعی آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان محلی برای تمرین زندگی اجتماعی و کانون خلق دنیای آینده به شمار می رود از این رواهتمام به آموزش و پرورش را می‌توان وظیفه همه آحاد جامعه و مسئولان دانست.

امروزه مشارکت به عنوان یک رکن اساسی در مدیریت ، اثربخش شناخته می‌شود و تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در دی ماه ۱۳۷۲ در مجلس شورای اسلامی و حضور مدیران ارشد اجرایی ، شخصیت‌های مذهبی ، صاحب نظران تعلیم و تربیت و نمایندگان اولیای محترم در شوراهای آموزش و پرورش استان ، شهرستان ، منطقه و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های محلی و منطقه‌ای تجلی عینی مشارکت های همگانی در امر تعلیم و تربیت است.

فرصت هفته بزرگداشت شورای آموزش و پرورش را مغتنم شمرده ، ضمن ارج نهادن به این ظرفیت عظیم ملی از مشارکت ارزشمند اعضای شوراها تقدیر و تشکر نموده و همگان را به همفکری و همدلی بیشتر به منظور اجرایی شدن ظرفیت های این قانون مترقی برای تحقق اصل مشارکت و نظارت مردم بر آموزش و پرورش دعوت می نماییم.

لذا ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش ، تقویت نقش و جایگاه این شورا در برنامه‌ریزی و توسعه استان و توجه ویژه تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به مفاد قانون شوراها و مصوبات آن و همچنین ایجاد بستری مناسب برای جلب جذب و هدایت نیکوکاران و خیرین به توسعه و تجهیز مدارس در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ، آگاه سازی و ترویج مفاد قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها مورد تاکید اینجانبان میباشد.

توفیق روز افزون اعضای محترم شورای آموزش و پرورش استان را برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت از خداوند بزرگ خواهانیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.