تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
2

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به‌مناسبت روز ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

  • کد خبر : 53588
  • 09 اردیبهشت 1403 - 11:59
پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به‌مناسبت روز ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

به گزارش هرمزگان امروز ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پیامی فراررسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

در پیام دکتر جاودان آمده است:
نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و روز تقدیر از تلاشگرانی است که با سخت‌کوشی، رسالت سنگین حفظ سلامت شاغلین را که زیربنای توسعه اقتصادی پایدار کشورند، بر دوش می‌کشند؛ جهادگرانی که با تمام توان خود در این راه کوشیده و با تلاشی مضاعف در مسیر سلامت شاغلین بویژه سلامت جامعه کارگری از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.
سازمان بین‌المللی کار (ILO) شعار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای سال ۲۰۲۴ را «زمان رو به اتمام است، در شرایط تغییر اقلیم، هم‌اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم» اعلام کرده است.  
محیط کاری ایمن و سالم یک اصل بنیادی و حق طبیعی افراد در محیط کار است. کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار با شناختی که از محیط کار، فرایندهای کاری، خطرات و عوامل زیان‌آور آن بر سلامت شاغلین دارند، از طریق بررسی، ارزیابی و کنترل این عوامل زیان‌آور درصدد سالم‌سازی و بهسازی محیط کار برمی‌آیند.
 
بی‌شک بدون حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و آموزش‌ها و نظارت‌های آنان، سلامت کارکنان و کارگران به خطر افتاده و همین امر می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری به چرخه تولید وارد کند.
اینجانب فرارسیدن روز ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را به تمام تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌نمایم و برای آنان از درگاه خداوند متعال سعادت، بهروزی و موفقیت مسئلت دارم.
 
دکتر غلامعلی جاودان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=53588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.