تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
2

پیام استاندار هرمزگان به مناسبت روز دانشجو

  • کد خبر : 23415
  • 16 آذر 1399 - 11:46
پیام استاندار هرمزگان به مناسبت روز دانشجو
استاندار هرمزگان با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را به این قشر فرهیخته به ویژه دانشجویان استان هرمزگان تبریک گفت.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شانزدهم آذر از روزهای ماندگار در تاریخ ایران و یادآور فداکاری و از جان گذشتگی دانشجویان عزیز در راه مقابله با استکبار و دفاع از استقلال این سرزمین است که به این مناسبت، این روز به عنوان روز دانشجو نام گرفت.

دانشجویان به عنوان قشری فرهیخته در جامعه، در تحولات تاریخ معاصر این مرز و بوم نقش مهمی ایفا کرده اند که نمونه آن را در پیروزی انقلاب اسلامی با پیروی این قشر از خط حضرت امام خمینی(ره) شاهد بودیم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان پیرو خط امام(ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، انقلاب دوم را رقم زدند و در دوران دفاع مقدس نیز دانشجویان بسیاری جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کردند.

دانشجویان در جامعه تحول سازند و تحولات بزرگ در جامعه از بستر دانشگاه رقم می خورد و اگر دانشگاه ها با انجام دقیق وظایف خود، افرادی کارآمد و اخلاق مدار تربیت کنند، جامعه رشد و پیشرفت خواهد داشت.

با نگاه و توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران، تحصیلات دانشگاهی و تعداد دانشجویان و دانشگاه ها در ایران اسلامی توسعه قابل توجهی یافته و پیشرفت های چشمگیر در عرصه دستیابی به علوم و فناوری های نوین و رشد علمی کشور، محقق شده است.

هرچه بتوانیم شرایط مناسبی را جهت تحصیل و فعالیت دانشجویان فراهم کنیم، به ساختن آینده‌ای درخشان برای جامعه خود کمک کرده‌ایم و بر این اساس باید نسبت به دغدغه‌های دانشجویان توجه بسیاری داشته باشیم و تحقق مطالبات آنان را در اولویت قرار دهیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را به این قشر فرهیخته به ویژه دانشجویان استان هرمزگان تبریک عرض می نمایم و امیدوارم دانشجویان عزیز کشورمان در عرصه‌های مختلف به خصوص در فعالیت های علمی، موفق و موید باشند.

فریدون همتی

استاندار هرمزگان

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.