تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
5

پرتال گردشگری هرمزگان در هفته گردشگری رونمایی خواهد شد

  • کد خبر : 9574
  • 04 مهر 1398 - 11:38
پرتال گردشگری هرمزگان در هفته گردشگری رونمایی خواهد شد

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان چهارشنبه شب در نشست خبری که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: پرتال جامع گردشگری هرمزگان در هفته گردشگری رونمایی می شود.

به گزارش هرمزگان امروز: رضا برومند در تشریح برنامه هفته گردشگری افزود: برنامه‌های هفته گردشگری روز جمعه ۵ مهر با حضور در نماز جمعه و راه اندازی میز خدمت و پاسخگویی به نمازگران آغاز خواهد شد.

او با اشاره به اینکه دومین روز از هفته گردشگری با غبار روبی گلزار شهدا آغاز می شود، افزود: نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس بندرعباس و تور نیم روزه بندرعباس گردی برای دانش آموزان و همیاران گردشگر با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به سومین روز از هفته گردشگری به دیدار با امام جمعه بندرعباس اختصاص دارد، افزود: همچنین دو سمینار آموزشی «چگونه ارزان و ارزشمند سفر کنیم» و «پکیج نویسی تور در گردشگری» با حضور اساتید برگزیده ملی برگزار خواهد شد.

برومند با اشاره به اینکه روز چهارم افتتاح رشته گردشگری در هنرستان کاردانش جزیره هرمز یکی از برنامه‌های دیگر هفته گردشگری است، افزود: همچنبن برگزاری مراسم تجلیل از فعالین گردشگری جزیره هرمز و اختتامیه دوره راهنمایان محلی این جزیره در این روز برگزار می شود.

او در خصوص برنامه های روز پنج افزود: نشست هم اندیشی و بررسی چالش ها و مشکلات بهره برداران و سرمایه گذاران حوزه گردشگری با حضور استاندار هرمزگان و دستگاههای ذیربط و همچنین مسابقه نقاشی کودکان در خصوص مقوله سفر و گردشگری در موزه مردم شناسی خیلج فارس بندرعباس برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در خصوص مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری گفت: مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری روز چهارشنبه ۱۰ مهر با حضور استاندار هرمزگان و مسئولین برگزار خواهد شد که در این مراسم از برگزیدگان جشنواره «هرمزگان من» تجلیل و از پرتال جامع گردشگری هرمزگان رونمایی خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین در این روز مجتمع تفریحی گردشگری باغ زندگی با حضور استاندار هرمزگان افتتاح می شود.

برومند در خصوص برنامه های روز هفتم افزود: برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی نقش اقامتگاه های بومگردی در کارآفرینی و اشتغال زایی ویژه مدیران و بهره برداران اقامتگاههای بوم گردی و فعالین گردشگری با همکاری بنیاد علومی و هلدینگ سیاحتی پارسیان در جزیره لارک برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان ادامه داد: همچنین در این روز دو باب اقامتگاه بومگردی در جزیره لارک افتتاح می شود.

برومند خاطرنشان کرد: هفته گردشگری در استان هرمزگان با تور گردشگری ویژه پرسنل اداره کل و تشکل های گردشگری با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و انجمن راهنمایان تورهای گردشگری به جزیره قشم به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عملکرد این اداره کل افزود: از ابتدای مهر ۹۷ تا مهر ۹۸ تنها یک اثر طبیعی ثبت شده وجود داشت اما در این مدت یکساله شش اثر طبیعی ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه در این مدت ۷ اثر منقول در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، افزود: همچنین از مهر ۹۷ تاکنون ۱۶ اقامتگاه بومگردی در استان هرمزگان افتتاح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان ادامه داد: تا شهریور ۹۷، ۱۹ اثر صنایع دستی در هرمزگان مهر اصالت داشته است که در یکسال مدیریت بنده ۲۰ اثر به آن اضافه شده است.

برومند یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته را جمع‌آوری سوله معدن خاک سرخ جزیره هرمز دانست و افزود: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه میراث فرهنگی بود که بعد از ۲۰ سال این مهم با پییگری های متعدد انجام شد و سوله از حریم قلعه پرتغالی ها جابه جا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان با بیان این در مدت تصدی مدیر کلی دو پایگاه ملی بافت تاریخی بندرکنگ و لافت را راه اندازی کرده ایم افزود: همچنین در این مدت شهر بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون ثبت ملی شده است.

وی با اشاره به این که همزمان برای ثبت ملی روستای بهمنی میناب اقدام کردیم، افزود: دوستان ما در میناب کم کاری کردند و متاسفانه امکان ثبت ملی وجود نداشت.

برومند در خصوص برنامه های آینده این اداره کل افزود: بنا داریم جشنواره ملی غذاهای دریایی و نمایشگاه گردشگری دریایی را اسفند ماه در بندرعباس برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مطالعات احداث پهنه‌های گردشکری به پایان رسیده و اطلاعات زیر بنایی مورد نیاز توسط تیمی از دانشگاه هرمزگان جمع‌اوری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: در مدت مدیریت من رتبه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محاسبه شاخص‌های تخصصی از ۳۱ به ۲۵ رسیده است و در تلاش هستیم که در شاخص‌ها از میانگین کشور پایین‌تر نیاییم.

برومند گفت: با وجود اینکه اغلب استان‌ها با کاهش ورود گردشگر روبرو بودند در استان هرمزگان شاهد افزایش گردشگر بودیم.

وی در خصوص طرح گردشگری مذهبی در لارک، تصریح کرد: در سال ۹۷ مسیرهای گردشگری مذهبی در لارک بررسی شد و بر اساس آن برنامه‌ای در این راستا تدوین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: برای اماکن گردشگری مذهبی مانند سید سلطان محمد نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.