تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
4

پایان مونتاژ و نصب فندرهای اسکله ۵ و ۶ بندر شهید باهنر با تکیه بر توان داخلی/ارتقاء ضریب ایمنی در پهلوگیری و جداسازی با نصب فندرهای نسل جدید

  • کد خبر : 23736
  • 23 آذر 1399 - 11:04
پایان مونتاژ و نصب فندرهای اسکله ۵ و ۶ بندر شهید باهنر با تکیه بر توان داخلی/ارتقاء ضریب ایمنی در پهلوگیری و جداسازی با نصب فندرهای نسل جدید
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پایان عملیات مونتاژ و نصب ۱۳ عدد فندر (ضربه گیر) در اسکله ۵ و۶ بندر شهید باهنر خبر داد و گفت: بهره گیری از توان و دانش متخصصان داخلی را می توان مهمترین ویژگی اجرای این پروژه قلمداد کرد .

به گزارش هرمزگان امروز، “حمیدرضا محمد حسینی تختی”با اشاره اجرای پروژه تعویض، مونتاژ و نصب ۱۳ عددی فندر در اسکله های ۵ و۶ بندر شهید باهنر اظهارداشت: اقداماتی شامل براکت ها، پکیج ساپورت، سلول و فرانتال(سازه ای که ضربه گیر روی آن نصب می شود) فرایندی بود که پس از اتمام عملیات مونتاژ با موفقیت در اسکله ۵ و۶ جانمایی و به انجام رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با تاکید بر سیاست های جدید سازمان مبنی بر ارتقاء ظرفیت این بندر و اینکه امکان فعالیت و پهلوگیری کشتی های Ro \Ro passenger و کشتی های cruise با سهولت و ایمنی بیشتری بیش از گذشته فراهم شود اظهارداشت: با انجام این پروژه علاوه بر موارد یاد شده امکان پهلوگیری کشتی های ۲۵۰۰۰ Gt و انجام عملیات تخلیه و بارگیری انواع وسایل نقلیه سنگین از کشتی به روی اسکله با ایمنی و سهولت بیشتری انجام می گیرد .

این مقام مسئول مهمترین ویژگی این پروژه را بهره گیری و تکیه بر توان داخلی و هدف از اجرای آن را افزایش ضریب ایمنی بندر در عملیات پهلوگیری و جدا سازی شناورهای فلزی و سنتی عنوان کرد .

به گفته محمد حسینی تختی کلیه فندرها از نوع سلولی suc۱۰۰۰) ) بوده که در حال حاضر پرکاربردترین نوع ضربه گیر در کلیه بنادر دنیا محسوب می شوند .

لازم به ذکر است؛ فندر نوعی ضربه گیر هستند که در محل تماس شناور ها با اسکله نصب شده، تا در هنگام پهلوگیری و جداسازی آسیبی متوجه شناور و اسکله نگردد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23736
  • منبع : روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.