تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2

ویزیت بیش از ۳۵هزار نفر طی تعطیلات نوروزی در هرمزگان

  • کد خبر : 52723
  • 16 فروردین 1403 - 13:03
ویزیت بیش از ۳۵هزار نفر طی تعطیلات نوروزی در هرمزگان

به گزارش هرمزگان امروز ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ازویزیت بیش از ۳۵ هزارو ۲۶۶ مراجعه کننده  از ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۲تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری خبرداد.

دکتر عبدالجبار ذاکری بیان کرد : ۳۵هزارو ۲۶۶  مراجعه کننده  توسط  پزشکان  و ۹ هزارو ۸۹۴مادر بارداردر طی این ایام  توسط مراقبین سلامت و ماما در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت و مراقبت شدند.

وی با اشاره  به اجرای برنامه سلامت نوروزی گفت  : به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری‌های مرتبط با محیط از جمله بیماری‌های منتقله از آب و غذا و کنترل اپیدمی،  تعداد ۳۱ هزارو ۷۴۶ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و اماکن بین راهی و سامانه های آبرسانی انجام شده است و بدنبال این بازدیدها تعداد  ۲۴۷ واحد صنفی متخلف  از قوانین  بهداشتی  به مراجع قضایی معرفی شده و تعداد ۱۵۴ واحد صنفی متخلف توسط بازرسین بهداشت پلمپ گردیده است .

دکتر ذاکری با اشاره به تقارن ایام ماه مبارک رمضان وعید نوروز  و تداوم تشدید بازرسیهای بهداشت محیط تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری ‌ بیان کرد:   بازرسان بهداشت محیط جهت بررسی سلامت مواد غذایی در مجموع تعداد ۵۴۸ نمونه مواد غذایی جهت بررسی عوامل میکروبی و شیمیایی به آزمایشگاه ارسال نموده اند و همچنین  تعداد ۳۲ هزار و ۴۱۶ مورد سنجش عوامل محیطی را  با استفاده از  تجهیزات پرتابل انجام دادند. که نتیجه این اقدامات منجربه کشف مقدار۳۷  هزار و ۶۹۵ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و معدوم سازی و خروج این مواد از چرخه توزیع شد.

معاون بهداشتی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به کشیک‌های ۲۴ ساعته کنترل و رصد بیماری‌ها در تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: تعداد۳۹۱ مورد حیوان گزیدگی و تعداد۹۲۴ موردتزریق واکسیناسیون هاری درمراکز پیشگیری و درمان هاری در شهرستان های تابعه پس از مراجعه افراد بصورت کامل و به موقع صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی و درمان زودهنگام بیماری‌های مهم دوره نوزادی خاطرنشان کرد :درطی این مدت تعداد یک هزارو ۴۹۰نمونه گیری ازپاشنه پای نوزادان جهت غربالگری هیپو تیروییدی نوزادان و بیماری فنیل کتونوری صورت گرفته است.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود : در این ایام  ۱۰هزار و ۳۷۰خدمت جهت مراقبت بیماران دیابت و فشارخونی توسط بهورز و یا مراقب سلامت در خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی ودرمانی و یک هزار و ۲۸۹ خدمت جهت مراقبت بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون توسط پزشکان و همچنین تعداد ۲  هزارو ۷۸۹  خدمت خطر سنجی جهت پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت تحت پوشش انجام شده است.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=52723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.