تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
1

هرمزگان نماد وحدت و همگرایی مذاهب اسلامی محسوب می‌شود

  • کد خبر : 6088
  • 06 مرداد 1398 - 9:41
هرمزگان نماد وحدت و همگرایی مذاهب اسلامی محسوب می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان هرمزگان نماد وحدت و همگرایی مذاهب اسلامی در کشور است و بالاترین همزیستی همگرایانه میان مذاهب اسلامی در این استان وجود دارد.

به گزارش هرمزگان، دکتر سید عباس صالحی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از زوایا و ابعاد مختلف برای ایران اسلامی دارای اهمیت ویژه است، عنوان کرد: استان هرمزگان نماد وحدت و همگرایی مذاهب اسلامی در کشور است و بالاترین همزیستی همگرایانه میان مذاهب اسلامی در این استان وجود دارد.
وی ادامه داد: ظرفیت های فرهنگی و هنری هرمزگان که از آداب و رسوم دیرینه این استان نشات می گیرد در کشور نمونه و مثال زدنی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز سرمایه اجتماعی نقطه جهش کشورها محسوب می‌شود، تصریح کرد: توسعه کشورها با استفاده از سرمایه اجتماعی محقق می شود.
صالحی خاطرنشان کرد: فرهنگ پایه و اساس ظرفیت سازی در حوزه سرمایه اجتماعی است و می تواند سرمایه اجتماعی را در خدمت توسعه در ابعاد مختلف قرار دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه هم افزایی خوبی در مجموعه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ایجاد شده است، اظهار داشت: این شورا می تواند در هرمزگان اقدامات خوبی را انجام دهد که حتی در سطح کشور نیز نمونه و الگو باشد.
وی گفت: همچنین شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان می تواند پیشنهادات و راهکارهای مناسبی را در راستای تکامل و ارتقای این شورا در سطح کشور ارائه دهد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.