تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
7

هدفگذاری بیش از ۳میلیارد دلاری حوزه صادرات محصولات تولیدی استان

  • کد خبر : 4128
  • 27 خرداد 1398 - 13:35
هدفگذاری بیش از ۳میلیارد دلاری حوزه صادرات محصولات تولیدی استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز ، خلیل قاسمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت : با توجه به مرزهای دریایی استان و فعالیت شناورهای صیادی و تجاری- ملوانی باید مشکل سوخت یارانه‌ای آنها برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از لغو عوارض بر صادرات خرما خبر داد و گفت : این عوارض با توجه به ماه رمضان اعمال شده بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ، خلیل قاسمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت : با توجه به مرزهای دریایی استان و فعالیت شناورهای صیادی و تجاری- ملوانی باید مشکل سوخت یارانه‌ای آنها برطرف شود.
وی افزود : با توجه به تاکید استاندار هرمزگان توجه بیشتری به بنادر کوچک صورت می پذیرد و دستورالعملی در این زمینه در حال تهیه و تدوین است.
قاسمی تصریح کرد : طی دو ماهه سال‌جاری ۱۳۰ تن واردات ملوانی به ارزش ۱۴۵ هزار دلار از دفاتر گمرکات کوچک استان انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین میزان واردات را ۲۴۳ تن، معادل ۲۰۲ هزار دلار ذکر کرد و افزود: این میزان در گمرکات کوچک استان انجام گرفته است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
قاسمی صادرات دو ماه سال ۹۸ از گمرکات استان را ۶ میلیون و ۷۹۳ هزار تن برشمرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است که ارزش آن بالغ بر دو میلیارد و ۷۹۳ میلیون دلار است.
وی هدف گذاری حوزه صادرات محصولات تولیدی استان را در سال جاری بیش از سه میلیارد دلار بیان کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عمده صادرات غیر نفتی استان را به کشورهای چین، امارات، تایلند، هند و عمان نام برد و خاطرنشان کرد: کالاهای صادر شده نیز سنگ آهن، پلیمرهای اتیلن، قیر نفت، کودهای معدنی و شیمیایی است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.