تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
2

نقش موثر وقف در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه

  • کد خبر : 11051
  • 13 آبان 1398 - 9:55
نقش موثر وقف در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه

ترویج وقف در جامعه امری ضروری است زیرا وقف می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نقش موثری داشته باشد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر سعید ناجی در همایش یاوران وقف استان هرمزگان، افزود: وقف رویکرد اجتماعی مورد نیاز جوامع انسانی است که می تواند بستر کاهش معضلات اجتماعی در هر جامعه ای را فراهم سازد.

وی اضافه کرد: در کشور ما با توجه به شرایط موجود در خصوص وقف به ویژه در حوزه خمس و زکات نگاه تکلیفی برای تعادل بخشی در حوزه اقتصاد فراهم شده است.

ناجی خاطرنشان کرد: در جامعه ما وقف به نوعی برگرفته از میل و تمایل انسانی و بشر دوستانه شکل گرفته و تقویت شده است که باید از طریق آن بتوان بسیاری از مشکلات جامعه و نیازمندان را رفع کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به شورای اجتماعی کشور، بیان کرد: شورای اجتماعی کشور در مجموعه وزارت کشور مستقر است و با نظر مقام معظم رهبری فعالیت می کند‌ و این امر بیانگر اهمیت حوزه اجتماعی در مجموعه نظام در کشور است.

ناجی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی اعتبارات ملی و دولتی ویژه ای توسط دولت پیش بینی شده و کارهای خوبی در حال انجام است که با همکاری نهادها و سازمان های مردم نهاد گام های موثری در این زمینه برداشته شده است.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند آگاهی بیشتر در حوزه وقف است، افزود: در کشور و استان خیرین و فعالان بسیاری در حوزه وقف وجود دارد اما به منظور افزایش موقوفات و بهره گیری از آن در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی مناسب و بیشتر است.

وی بر ضرورت هماهنگی لازم میان دستگاه های متولی بخش اجتماعی تاکید کرد و گفت: دستگاه های حوزه اجتماعی به ویژه بخش حمایتی باید بتوانند با همگرایی و هماهنگی سعی بر رفع مشکل و معضلات در جامعه داشته باشند آن زمان است که می توان گفت فعالیت های آنها موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.