تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
3

نقد و نصایح سازنده مشفقین راهگشای مسیر آینده است

  • کد خبر : 6530
  • 15 مرداد 1398 - 12:25
نقد و نصایح سازنده مشفقین راهگشای مسیر آینده است

مشاور استاندار هرمزگان تاکید کرد: مردم قدرشناس استان نیز صحنه بدرقه زیبایی برایشان خلق کردند ،هدف ذکر این نکته است که درکنار وظیفه عبادی وسیاسی اقامه نمازجمعه و پیگیری مشکلات و معضلات جامعه موفق به احداث حوزه علمیه خواهران و سالن اجتماعات زیبا و مجهز و پیگیری احداث حدود چهارصد مسجد در سطح استان و احداث بنای ماندگار مسجدجامع شهر بندرعباس است که تا ابد نام آیت الله نعیم آبادی درکنار مسجد ماندگار است.

به گزارش هرمزگان امروز مشاور استاندار هرمزگان تاکید کرد: مطرح نمودن مباحث غیر مرتبط با مسئولیت استاندار طبیعتا بخشی از وقت استاندار و مجموعه حاکمیت را خواهد گرفت و قیاس مع الفارق کردن استاندار با سایرین و بامتون بدون نام و یا بانام مستعار دردی ازجامعه راحل نخواهدکرد.علی رئوفی در پاسخ به این سوال که تفاوت نقد، انتقاد‌ و تخریب در فضای مجازی امروز استان چیست و چه تاثیری بر روی عملکرد مسئولان استانی دارد، گفت: نقد و تخریب در عرصه عمل سیاسی دو رفتار نامتناظر است؛ یکی بسان تیغی تیز در دست جراحی حاذق که با هدف جداسازی عارضه ای آفت زا از پیکری رنجور به حرکت در می آید و دیگر همچون پتکی کوبنده که تنها برای ویرانگری طراحی شده است.

وی افزود: در بسیاری از عرصه های سیاسی به ویژه در جوامع دور از توسعه، رقیبان یکدیگر را با ابزارهای تخریب می کوبند تا به هر بهایی مسیر دستیابی به قدرت را هموار سازند. این در حالی است که مصالح عمومی و منافع ملی، بازیگران را در جوامع سیاسی توسعه یافته در راستای اصلاح امور به سوی نقد و نقادی رهنمون می شود؛ رویکردی که منافاتی هم با قواعد بازی سیاسی و هوشمندی های لازم برای به دست گرفتن قدرت ندارد.

رئوفی تاکید کرد: اکنون در عرصه رقابت های سیاسی کشور ما نیز چهره ها و گروه های هایی حضور و فعالیت دارند که به رغم قواعد و ارزش های مربوط به مردمسالاری دینی، تخریبگری خود علیه دولت را انتقاد می خوانند و به واسطه همین نامگذاری وارونه و البته هدفدار، دولت را به نداشتن تحمل در برابر منتقدان متهم می کنند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که دولتمردان بارها اعلام کرده اند از نقد سازنده استقبال می کنند و در عرصه عمل نیز به رغم منش سیاسی برخی رقیبان، از بستن دهان مخالفان رویگردان بوده اند.(سخنرانی سیدمحمود علوی وزیراطلاعات درهفته دولت)

دانش آموختگان رشته های مرتبط بامدیریت قطعا می دانند نقد مبتنی بر معیارها و عقل جمعی است.

وی تاکید کرد: نقد دیدن نیمه خالی و پر لیوان است و مبتنی بر معیارهای جمعی و عقل است و کمتر دچار اشکال می شود. نقد دیدن نقاط قوت و ضعف به طور همزمان است. نقد یک طرفه نیست و می خواهد مشکلی را حل کند.

مشاور استاندار هرمزگان با بیان اینکه انتقاد معطوف به جنبه های منفی و معایب پدیده ها است، افزود: در انتقاد اغراض شخصی وارد می ­شود. انتقاد پیامی است معطوف به ارائه جنبه‌های منفی و معایب پدیده‌ها، رویدادها، موضوعات، اندیشه‌ها، دستاوردها، اعمال و به طور خلاصه تمامی مسائل اجتماعی و انسانی، در واقع مطلب انتقادی مطلبی است که خصیصه اصلی آن جهت‌گیری منفی و واضح نسبت به یک عمل، اندیشه و رویداد باشد.

وی با بیان اینکه استانداران منصوب پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در هرمزگان بیست نفرند، بیان کرد: با توجه به عمرچهل ساله انقلاب مدت تصدی مسئولیت به طور متوسط دو سال است.

رئوفی خاطر نشان کرد: این عدم ثبات مدیریت عالی استان در راه توسعه و پیشرفت هرمزگان یک نقطه ضعف است و باید تلاش کرد تا براساس اصول و مبانی مدیریت حداقل یک دوره چهار الی پنج ساله تعریف کرد تا در اجرای برنامه های عملیاتی کوتاه مدت که پنج ساله هستند کمترین خدشه وخلل واردشود.

رئوفی اضافه کرد: نمونه بارز آثارماندگارثبات مدیریت درهرمزگان در عملکرد استانداران و مدیران کل و روسای سازمانهایی که بیش از چهار سال تصدی داشته اند مشهود است که در این مقال وقت پرداختن به آن نیست و در فرصت دیگری بیان خواهدگردید ،اما به عنوان مثال و نمونه حضور ۲۹ ساله آیت الله نعیم آبادی است علی رغم تمام انتقاداتی که مطرح گردید و حتی در سالهای اخیر اهانت های ناروایی نسبت به ایشان رواداشته شد که با بزرگواری از کنار این گونه تهمت ها عبورکرد که خودجای تقدیر و تشکر دارد و انتظاری از بزرگان و علما جز این نیست.

مشاور استاندار هرمزگان تاکید کرد: مردم قدرشناس استان نیز صحنه بدرقه زیبایی برایشان خلق کردند ،هدف ذکر این نکته است که درکنار وظیفه عبادی وسیاسی اقامه نمازجمعه و پیگیری مشکلات و معضلات جامعه موفق به احداث حوزه علمیه خواهران و سالن اجتماعات زیبا و مجهز و پیگیری احداث حدود چهارصد مسجد در سطح استان و احداث بنای ماندگار مسجدجامع شهر بندرعباس است که تا ابد نام آیت الله نعیم آبادی درکنار مسجد ماندگار است.

وی خاطر نشان کرد: این کمترین آثار مترتب برثبات مدیریتی است درحالی که مشارالیه وظیفه اجرایی نداشت ودر کنار وظیفه شرعی کار اجرایی هم انجام داد و یک سرمایه ماندگاری برای مردم شریف استان بنانهاد.

رئوفی ضمن تبریک و تهمنیت به حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبادی زاده، گفت: برادرارجمند حجت الاسلام والمسلمین دکترعبادی زاده ازچهره های نخبه و باسوابق درخشان امامت جمعه و جماعات و مدیریت و آموزش و پژوهش حوزوی و دانشگاهی هستند و همانندگذشته انتظاراست که با مشی اعتدال و میانه روی پیرو سلف خویش بوده و عامل اتحاد و یکپارچکی مذهبی و قومی در استان هرمزگان باشند.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید استان هرمزگان در دولت یازدهم یک استاندار تا پایان دولت داشته است و دولت دوازدهم نیز یک استاندار و این موضوع به اجرایی شدن برنامه ها کمک کرده است و قطعا جناب دکترهمتی تا پایان دولت در استان حضوردارند. درحال حاضر و حدود دو سالی که از حضور وی گذشته است می توان اذعان نمود که شناخت کاملی از ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان استراتژیک هرمزگان دست یافته است. لذاعقل حکم می کند که بهتر و بیشتر می تواند برنامه ریزی کند و برنامه ها را اجرایی نماید.

رئوفی اضافه کرد: نه اینکه هرمزگان محل آزمون و خطای مدیران شود و سپس با توانمندی و شایستگی برای خدمت به استانهای دیگر و یا مرکز کشور مهاجرت کنند کما اینکه تا قبل از دولت تدبیر و امید نگاه به هرمزگان اینگونه بوده است و استانداران و مدیران پس از کسب توانمندی و کارآیی و اثربخشی یا به استان های بزرگتر رفته و یا به مقام وزرارت رسیده اند.

مشاور استاندار هرمزگان تاکید کرد: مطرح نمودن مباحث غیرمرتبط با مسئولیت استاندار طبیعتا بخشی از وقت استاندار و مجموعه حاکمیت را خواهد گرفت و قیاس مع الفارق کردن استاندار با سایرین و بامتون بدون نام و یا بانام مستعار دردی ازجامعه راحل نخواهدکرد.

وی تصریح کرد: دولت دوازدهم با هیچ یک ازدولت های گذشته انقلاب قابل قیاس نیست چرا که فروش نفت و منبع اصلی ارزی کشور در نازل ترین مقدار و هم چنین شدیدترین تحریم ها و بیشترین نرخ تورم وافزایش بی سابقه نرخ ارز و طلا و اتومبیل و حتی افزایش بهای کالاهای ضروری واساسی مردم در وضعیت اقتصادی و معیشتی  مشکل بوجودآورد و بیشترین بحرانها و بلایای طبیعی وغیرطبیعی دراین دولت رخ داده است وعمل برخی از رقبای تندرو سیاسی دولت تا مرز بحرانی کردن شرایط کشور و استیضاح و عزل رئیس جمهور و هیات دولت گام برداشتند و با کارشکنی های پی در پی سعی در نشان دادن ناکارآمدی دولت کردند.

رئوفی خاطرنشان کرد: درپی فرمایشات و تذکرات مقام معظم رهبری و حمایت معظم له از دولت وسعه صدر دکتر روحانی و هیات دولت در برابر هجمه های گوناگون و تحمل انتقادات و تخریب های صورت پذیرفته در کنار صبوری و هوشیاری ملت شریف ایران تمام توطئه های داخلی و خارجی راخنثی کرد. و طبیعی است که استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استانها نیز بی نصیب از تخریب نخواهند بود.

وی معتقد است، باگفتمان و بیان نقدها و کمبودها در جلسه حضوری با استاندار هرمزگان بهترین شیوه انتقاداست.

رئوفی افزود: ازطرف دیگر استاندار وظیفه دارد براساس فرمایش مولای متقیان علی (ع)که می فرمایند آله الرئاسه سعه الصدر باسینه فراخ وسعه صدرو با صبوری و متانت پاسخگوی منتقدین باشند کما اینکه در جلسات اثبات کرده اند و دستور رفع و رجوع صادر نموده اند .

رئوفی با اشاره به اینکه فضای شبکه های اجتماعی فرصت بسیارمغتنمی است که امروزه در اختیار بشر قرار گرفته است، اظهار کرد: هر شهروند با یک گوشی همراه هوشمند تبدیل به یک خبرنگار شده است، در این فضای مجازی و فرصت مناسب آگاهی بخشی ضرورت ایجاب می کند با توجه به وضعیت کشور از لحاظ تحریم همه جانبه و کاهش درآمدهای نفتی و صادراتی و مشکلات ارز و تورم افسار گسیخته نقاط قوت و ضعف کارگزاران نظام اسلامی باهم دیده شود و از جاده انصاف و مروت و مردانگی منحرف نشویم و در کنار کمبودها و فقدان امکانات مادی تلاش جهاد گونه برخی ازمدیران نیز لحاظ گردد.

وی تاکید کرد: دکترهمتی بیشتر با رویکرد اقتصادی و جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان شروع به کارکرد، کمتر از دو سال از تصدی  وی بر مسند حاکمیت استان می گذرد و سرمایه گذاری بسیار زیادی روی مزارع پرورش میگو و ماهی در قفس و سایر آبزیان ، بیش از ۱۴مجوز تردد دریایی ، مباحث ملوانی، سرمایه گذاری روی آب شیرین کن ها و سرمایه گذاری در جزایر و مباحث گردشگری و جذب توریسم و جذب اعتبارات اشتغال و مشاغل خانگی و مباحث استفاده از مسئولیت اجتماعی صنایع اقتصادی غرب شهر بندرعباس در احداث بیمارستان و عمران و آبادی استان و مسائل رفاه شهری درحال انجام است.

وی افزود: همچنین در زمینه راهسازی جاده های روستایی تاکنون در دو دولت یازدهم و دوازدهم بیش از هزار و پانصد کیلومتر زیرسازی و آسفالت شده است که امری بدیهی و آشکاراست و قابل انکار نیست و روستانشینان  که پنجاه درصدجمعیت استان ما را تشکیل می دهند از این نعمت برخورد دار شده اند و قطعا آثار سایر برنامه های عمرانی و اقتصادی به تدریج ظاهر خواهد گشت و مطلب آخر سفرهای شهرستانی به شهرستانها و بخشها و دهستانها و روستاها در هر هفته حتی در ایام تعطیل نیز در دولت یازدهم و دوازدهم کم نظیر بوده است.

رئوفی تاکید کرد: بازدید و رویایی مستقیم با مردم و شنیدن درد دلها و مشکلات و معضلات و ارائه راهکاراجرایی توسط استانداران و مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران و بخشداران عامل رفع بسیاری ازمشکلات جاری و ساری مناطق مختلف استان می باشد که قابلیت بیان و تبلغ دارد و رضایت و تکریم مردم عزیز را بدنبال داشته است .

وی با بیان اینکه نسل جوان امروزمطالبه گراست، افزود:  مطالبه گری حق مسلم مردم شریف استان است چرا که استان غنی و ثروتمندی است که از ثروت خویش بهره کافی نمی برد و نیازمند رایزنی و مطالبه گری بیشتری در سطح استانی و ملی است و این وظیفه برعهده نخبگان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان می باشد.

مشاور استاندار هرمزگان تصریح کرد: جوانان و تحصیل کردگان، نواندیش با اسم و رسم و با قلم زیبای خود درگستره دانشگاهی و حوزوی هر هفته مطالب خود را در شبکه های اجتماعی مطرح می سازند و بسیاری از پیشنهادات و نقدهای آنان مورد تحقیق و بررسی و مورد بهره برداری قرار میگیرد.

رئوفی با بیان اینکه انشالله تمام نقدها برای اصلاح امور مردم وخیرخواهانه باشد، بیان کرد: امیدوارم نقدها برای اصلاح امور مردم وخیرخواهانه باشد و هدف تخریب دولت و دولت مردان نظام اسلامی نباشد و همراه با نقد راهکار سازنده نیز ارائه گردد قطعا مشورت دادن به مدیران در راه توسعه و پیشرفت استان مثمرثمراست و از جهت دیگر مدیران به دلیل مشغله کاری متوجه همه نقایص رفتاری خود نخواهند بود، نقد و نصایح سازنده مشفقین راهگشای مسیرآینده آنان  است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.