تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

ممنوعیت شنا در سواحل آلوده

  • کد خبر : 19760
  • 21 تیر 1399 - 10:57
ممنوعیت شنا در سواحل آلوده
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: میزان بار میکروبی، بار آلی، وضعیت موادمعلق و کدورت پساب فاضلاب سواحل بندرعباس نسبت به چند ماه گذشته کاهش یافته است اما هنوز به سطح استاندارد نرسیده است.

به گزارش هرمزگان امروز:حبیب مسیحی با بیان اینکه سه نقطه از ساحل بندرعباس به صورت غیرمستمر آلوده هستند، افزود: سه نقطه ساحل سورو، کپشکن و خواجه عطا در بندرعباس به صورت غیر مستمر آلوده هستند.

وی اضافه کرد: ورود فاضلاب خام برخی از محلات و پساب‌های فاضلاب مهمترین دلیل آلودگی این محدوده از سواحل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به اینکه نقاط ساحلی غدیر، دولت و ولایت در بندرعباس جز نقاط پاک هستند که آلودگی ندارند، تصریح کرد: به صورت منظم از نقاط ساحلی بندرعباس نمونه برداری می‌شود تا وضعیت آلودگی آن‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه نتایج نمونه برداری‌ها به سازمان محیط زیست ابلاغ می‌شود تا از طریق دستگاه‌های مربوطه برطرف شود، خاطرنشان کرد: دیگر شهرهای ساحلی و جزایر استان نیز سواحل آن‌ها بررسی می‌شود که تا کنون گزارشی از آلودگی نداشتیم و این سواحل پاک هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان اضافه کرد: میزان بار میکروبی، بار آلی، وضعیت موادمعلق و کدورت پساب فاضلاب نسبت به چند ماه گذشته کاهش یافته است، اما هنوز به سطح استاندارد نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامت خود در سواحلی که آلوده هستند رعایت کنند، بیان کرد: ساحلی که آلوده باشد و فاضلاب به آن وارد شود برای شنا ممنوع است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.